Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Thursday, December 25, 2008

'Hasil' semester 5


Kecewa dalam gembira, kesedihan dalam kesyukuran. Mungkin ungkapan ini masih belum tepat untuk menggambarkan perasaan ini bila menatap keputusan peperiksaan semester lalu. Sebelum membuka portal SMP, terdetik di hati kecil ini, "kalau pun result turun, janganlah turun mendadak..". Debaran, kurang hangat di rasa. 'takut-takut' pu tidak. Lebih kepada rasa biasa-biasa ja. Bersedia untuk menghadapi segala kemungkinan.

Nah, seperti tidak diduga, keputusan kali ini mengalami sedikit penurunan. Mungkin itulah hikmah bila hati terdetik masa awal-awal tadi sebelum log-in di portal. Fuhh, terkejut juga dibuatnya. Ada yang dijangka tinggi, dapat biasa-biasa. Begitu juga sebaliknya. Tapi, ada satu subjek program yang menyebabkan PNGS menurun. Boleh-boleh pensyarah tu bagi D. Menjengkelkan. Argh, pertama kali dapat keputusan seteruk ni! Betul-betul lah tau. Uhu. Peliknya, aku tidak berminat untuk menyemaknya semula. Entah kenapa. Mungkin sebab dah rasa bosan untuk berurusan lagi dengan pensyarah tu. Uhu, aku benar-benar berharap biarlah semester yang terakhir ini dia tidak mengajar kami. Ops, mungkin aneh kedengaran. Ramai coursemate sukakan dia. 'Lubuk pointer' mengkali. Mungkin aku seorang jelah yang rasa tidak. Subjek tu pun bukannya aku minat. Boleh kata tidak masuk di kepala. Ha2.

Tapi, tidak mengapalah. Mungkin ini keputusan yang 'terbaik' yang aku dapat. Sekurang-kurangnya, tidaklah aku wajib ambil balik subjek tu. Buang masa ja. Ha2.

Kepada kengkawan yang lain yang mendapat keputusan yang memberangsangkan atau OK, TAHNiAH aku ucapkan. Yang sebaliknya, kalau sedih jangan lama-lama. Apapun yang berlaku, hidup perlu diteruskan. Mungkin kita perlu mengubah-suai atau merencana perancangan yang baru pula selepas ni.

Aku amat bersyukur bila melihat "LULUS & TERUS PENGAJIAN". Alhamdulillah, aku layak juga masuk ke semester terakhirku, semester enam.

Nampaknya, kepulanganku ke pangkuan masyarakat sudah semakin dekat...

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!