Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Sunday, December 21, 2008

Ops Ayu

Sedikit kelucuan timbul bila saya membaca keratan maya akhbar Berita Harian semalam, berhubung isu penangkapan 'pondan' yang dilakukan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS) bersama Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK). Entah apa yang lucunya. Mungkin terbayang agaknya bagaimana pondan-pondan tersebut menyelamatkan diri.

Di bawah saya sertakan sedikit fakta-fakta penting bersumberkan akhbar tersebut. Laporan tersebut boleh dibaca di sini.


Fakta Menarik

1. Serbuan dibuat pada 20 Disember, bermula jam 11 malam. Lokasinya ialah di Kampung Air dan Asia City.


2. Serbuan ini dinamakan sebagai 'Ops Ayu'.


3. 16 yang telah ditahan. Dua daripadanya merupakan pemegang Diploma, 14 beragama Islam, dan berusia lingkungan 19 hingga 32 tahun.


4. Mereka yang beragama Islam didakwa mengikut Seksyen 90 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah atas kesalahan lelaki berkelakuan dan berpakaian menyerupai perempuan. Jika sabit kesalahan, dendanya ialah RM1000 atau tiga bulan penjara atau kedua-duanya sekali.


5. Mereka yang bukan beragama Islam, dibebaskan setelah keterangan mereka direkodkan.


6. Antara sebab yang ditahan menjadi pondan ialah kerana 'suka-suka' bagi mengisi masa lapang, selain dipengaruhi rakan sebaya yang menyifatkannya sebagai cara mudah untuk mendapatkan wang. Ada antara mereka yang berpendapatan tetap dan menjadikan aktiviti menawarkan seks luar tabii sebagai kerja sambilan.

2 comments:

  1. aiyo..sentap bc artikel nie..jaga ko samizul..kak suzanne datang nanti...huhu..

    ReplyDelete
  2. eh, neng2 ka? Neng2! Terkedu aku taw bila kau yang komen ni. Patutpun aku tergerak hati amik berita ni. Datang ja bah. Rindu aku ma 'Kak Suzanne' tu :p

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!