Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Tuesday, December 16, 2008

Permulaan baru...


Assalamualaikum & Salam sejahtera...

Syukur Alhamdulillah, kesempatan untuk meneruskan lagi coretan / nukilan peribadi di alam maya ini diizinkan-Nya. Bukan mudah dan bukan semua orang, mampu dengan baik memahami dan berpeluang seperti kita (blogger).

Menulis di lembaran sebegini, tidak bermaksud mempunyai ciri 'penakut'. Walaupun mungkin selalu dilihat macam 'berani', kadangkala ia juga seperti 'SS' iaitu 'syok sendiri'. Masakan tidak, saya yakin yang blogger (atau seumpama dengannya) berbuat bermacam cara dan kaedah demi menarik perhatian / 'mengekalkan' pemerhati. Semakin banyak kelebihan yang ada, semakin bertambahlah peluang untuk memberikan yang terbaik. 

Apapun, terpulang kepada diri masing-masing dalam melakukan / meneruskannya. Asalkan ia bermanfaat dan menyampaikan mesej yang baik dengan betul. Sekurang-kurangnya, kita dapat berkongsikannya (selalunya, rasa-perasaan) dengan yang lain. Kalau kita sudah pergi dahulu, yang lain boleh menjejak sesuatu di sini. Ada juga kenang-kenangan dari kita. Selama internet dan Blogger wujud, selagi itulah ianya ada.

Mungkin ada yang tertanya-tanya, mengapa tidak meneruskan Blog yang lama di profil Friendster?

Jawapannya, ada di atas.

Blog ini, sebenarnya, adalah blog yang ketiga saya buat. Kali pertama, di Google. Kemudian, saya padam kerana ingin membuat yang baru. Masa tu, fungsian di dalam Blogger ini menjelma rumit difikiran saya. Lalu, beralih untuk mencuba yang lain, yang lebih mudah tampaknya. Blog kedua, di Friendster. Fungsiannya memang mudah. Tapi, ada banyak limitnya. Kemudian, cuba pula berjinak-jinak dengan Wordpress. Emm, juga tampak menarik dan bergaya. Puas 'try & error' fungsian-fungsiannya, fikiran membuat satu keputusan; Ianya rumit. Dan, masa 'perkenalan' dengan Wordpress pun terhenti tidak lama kemudian. Mungkin sudah 'jodoh' yang tersirat, saya kembali menjejak 'yang pertama'; Blog di Google (Blogger).

Insya-Allah, apa-apa yang tidak terlaksana di blog lama akan dipersembahkan juga di sini. Yang ada saya sebutlah. Blog ini walaupun baru, ianya meneruskan 'cita-cita' lama saya dalam mewujudkan sebuah laman penulisan-perkongsian maya. 

Maka, bertemulah anda dengan 'MSS LaWLiET'...

Mudah-mudahan, ada manfaat yang dikongsi - ada kelemahan yang diperbaiki - ada 'dimensi' yang boleh sama-sama kita dapat terokai.

"Kata-kata sebenarnya tidak mempunyai makna jelas untuk menjelaskan perasaan. Manusia boleh membentuk seribu kata-kata, seribu bahasa. Akan tetapi, kata-kata bukanlah sepenuhnya bukti yang menunjukkan unggulnya perasaan. Namun, itulah yang terbaik untuk difahami bagi kebanyakan orang."

1 comment:

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!