Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Sunday, January 11, 2009

Tahun baru, suasana lama-3: Kuliah pertama

Minggu depan merupakan minggu ketiga sesi akademik berlangsung. Namun, kuliahku baru bermula minggu ni. 

Semester yang akhir ini, cuma ada empat kuliah yang perlu datang. 

Minggu lepas, cuma ada tiga kuliah ja yang ada. Dua teras program dan satu minor.

Selasa yang lepas ialah hari kuliah yang pertama. Kuliah teras program.

Semangat dan gembira melangkahkan kaki untuk datang.  

Mungkin berasakan inilah pengalaman terakhir datang kuliah di awal semester. 

Tirai pembukaannya perlu dibuat sesuatu yang dapan terus menyuntik semangat untuk melalui hari-hari berikutnya.

Aku cuba bersiap-siap seawal yang boleh. Kuliah mula 10 pagi. 9:30 pagi sudah mula bergerak keluar dari bilik.

Keperluan yang ingin dibawa disiapkan dan semuanya baru-baru belaka.

Ada yang baru dibasuh, ada yang baru dijumpai. Syukur, semuanya masih lengkap.

Kali ni, kena menunggu bas di luar simpang masuk kolej.

Bas tidak masuk ke dalam sebab ada kerja-kerja penyelenggaraan jalan raya.

Nampaknya pagi tu, aku terlewat juga sampai ke kuliah. Uhu. Sampai di BT, masih belum semua yang sampai pula.

Tunggu punya tunggu, sudah lebih 10:40 pagi, pensyarah belum juga sampai. 

Bosan menunggu, akhirnya kami keluar. Dengan segera aku mengambil bas untuk balik ke kolej. Lapar pula rasanya. Uhu

Sekitar 11 pagi, masa hampir da kat kafe, mesej fon berbunyi. 

"Salam, kuliah ada. Dr. xXx baru datang. Classmate yang keluar tadi masuk balik.."

Uhu, buat aku ketawa ja bunyinya. Tanya punya tanya kat si kawan tadi, pensyarah tu teruskan juga pula kuliah.

Argh, malas memikir, aku makanlah dulu. Lepas makan, baru datanglah balik.

Siap makan, masa tunggu bas balik ke sana, mesej bunyi lagi.

"Tak payahlah datang. Penat ja datang sebab kuliah mau habis da.."

Uhu, ya betul juga. Baru sedar yang jam sudah hampir ke tengahari.

Akhirnya, aku balik jelah bilik. Dalam hati, jumpa minggu depan jela. Ha2

Kuliah selasa tu, dengar kursusnya ja aku da rasa kurang minat. Sistem maklumat geografi dan permodelan sekitaran. 

Mesti tough punya. Uhu. Itu, hal yang pertama.

Kedua, pensyarahnya. Yang rasa macamni bukan aku seorang ja. Boleh kata semua coursemate camtu.

Kursus minor pula, Asas Keusahawanan. Hari rabu. Pensyarahnya, perempuan. Ok lah mengajar. 

Nda 'garang2' macam minor yang sebelum ni. Uhu. Ni minor terakhir. Yang ambil minor pakej Ekonomi pun ada sekali.

Kursus yang satu lagi, hari khamis. Pengurusan sisa pepejal dan toksik. Prof. Madya Dr. Piakong. Ketua program kami.

Mula-mula, rasanya macam tough juga. Tapi bila tengok handout yang dibagi, menarik. 

Tambah lagi bila Dr. bagi penerangan mengenainya. Tetiba aku jadi minat pula dengan skop kursus ni. 

Ada tiga fieldtrip. Yang rasa best, yang terakhir tu akan ke Labuan. Waa..

Sekarang, kursus Pengurusan sumber dan sekitaran ja yang belum tahu jadualnya dan siapa pensyarahnya. 

Harap-harap, aku jadi minat dan rasa best juga untuk kursus ni macam kursus pengurusan sisa tu.

GOOD LUCK MSS! ^_~ 


 



 

2 comments:

  1. sape la si kawan tu e? haha

    ReplyDelete
  2. Siapa la tu ek..Haha2..

    Kang pamer nama, kena pula aku kang..ehe

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!