Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Sunday, August 02, 2009

LI: Minggu Keenam

29 Jun - 03 Julai 2009

Minggu ni, aku masih ditempatkan di Bahagian Pengutipan Sampah dan Pembersihan Bandar. Tapi, minggu ni juga aku berpindah ke bahagian kedua terakhir dalam jadual aku, Bahagian Kesihatan Umum.

29 Jun, aku ikut mesyuarat bahagian pengutipan. Tapi sekejap ja sebab untuk memaklumkan yang aku mahu ikut satu trip tambahan lagi untuk pengutipan sampah sebab masa trip yang terakhir tu, kamera ku kehabisan bateri masa merekod video geng2 En. Marcellus. Segala kandungan dalam kad memori tu hilang dan aku tak tahu camna mo dapatkan semula (recover deleted files software).

Trip tambahan pada 30 Jun tu merupakan aktiviti terakhir aku semasa berada di Bahagian Pengutipan.. Memang suatu kenangan yang indah dan berharga..

01 Julai, aku bertukar ke Bahagian Kesihatan Umum. Kami berempat bertukar serentak. Tapi aku bertangguh sebab tak sempat jumpa En. Yaman untuk lapor diri. Tracey dan Yun yang sebelum ini biasanya melapor diri dengan dia. Tiada yang berani jumpa Tuan Danny. Hua2.

Pada 03 Julai, barulah aku dapat berjumpa dengan En. Yaman untuk lapor diri dan bertukar2 cerita. Beliau memberitahu yang dia akan membawa saya hadir sama ke mesyuarat mingguan bahagian selasa depan.

Sepanjang minggu ni tidak banyak tugas baru yang dibuat melainkan menyiapkan laporan akhir LI, membantu rakan2 dan membantu kerja2 pentadbiran. Macam biasa, proses kad pengendali makanan. Ehe..


-Nota-

Bahagian Kesihatan Umum, JKPB DBKK berfungsi secara amnya seperti yang berikut:-

1. Mengawal kebersihan dan kesihatan persekitaran

2. Mengawal kualiti mutu makanan, premis makanan dan premis2 awam


3. Mengawal penyakit2 berjangkit yang dibawa oleh vektor dan binatang peliharaan


Terdapat empat (4) unit utama di dalam bahagian ini iaitu:-

1. Unit Kawalan Vektor dan Haiwan (Utama)

2. Unit Kawalan Mutu Makanan (Utama)


3. Unit Kawalan Alam Sekitar

4. Unit Penguat kuasaan Anti-Litter By-Law

Disamping itu, satu unit kecil juga wujud di Bahagian ini iaitu Unit Pentadbiran. Gambarajah di bawah menunjukkan piagam pelanggan bagi bahagian ini.



Ni belum kemasan terkini (update) punya. Masih dalam proses pembaharuan baru2 ni. Ehe..

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!