Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Sunday, August 09, 2009

LI: Minggu Kesembilan (1)

20 - 24 Julai 2009

Minggu ni merupakan minggu kedua terakhir praktikal aku di JKPB DBKK. Alhamdulillah, Laporan Latihan Industri telahpun 'selamat' disiapkan dan dihantar, tepat jam 4 petang 17 Julai yang lalu (hari terakhir). Hua3.

Aku bercuti 17 Julai tu. Cuti dengan kebenaran ya. Masa tu, tengah edit2 isi kandungan. Tu lambat hantar. Tapi bila da siap, ada juga kesilapan. Uhu..


Ni muka depan buku laporan aku tu.. Cuba teka apa kesilapan yang ada di sini?



Hah, ni kesilapan yang kedua. Sepatutnya lepas muka depan warna hijau muda tu, Penghargaan dan kemudian Borang LI.05c (clearance form). Bukan Borang LI.05b (weekly report)



Muka belakang. Dilampirkan bersama sebuah CD yang mengandungi gambar2 terpilih dan rakaman visual sepanjang tujuh (7) pertama menjalani LI.


Minggu ni, kami bertukar bahagian. Ni pertukaran yang terakhir. Aku bertukar dari Bahagian Kesihatan Umum ke Bahagian Pelupusan Sampah dan Pendidikan Awam. Bahagian yang terakhir ni lah yang terpendek tempohnya dalam penggiliran bahagian kami. Apapun, bebanan terasa sangat makin kurang sebab laporan da hantar, pensyarah pelawat da datang, kerja jadi kurang2 da sikit. Tinggal markah akhir dari Pn. Rosna lagi. Bilangnya, "Jangan kamu risau, tinggi2 juga ni semua..". Ehe..

Kami bertukar bahagian pada 20 Julai. Tapi, aku tangguh2 lagi sebab En. Jaraiman (Pen. Ketua Bahagian) dan Tuan Benedict (Ketua Bahagian) bercuti. Pa lagi, online jelah kerja. Muaha3!

Sebelum 22 Julai, aku di pejabat ja. Sambil2 membantu mana2 kerja2 pentadbiran. Macam biasalah, proses kad pengendali makanan. 22 Julai, baru lah aku keluar membuat penyiasatan. Tu pun lepas Kak Morin ajak. Bosan2 juga di pejabat ja. Penyiasatan kali ni pasal aduan ayam dan anjing di taman perumahan juga.

Pada 23 Julai, barulah aku datang berjumpa dengan Tuan Ben. Agak lama juga pertemuan empat mata kami tu (aku buka cermin mata k) sampai aku menguap2 ni. Mau 3 jam. Memang banyak isi perbualan kami bermula dari kursus2 (courses) yang aku ambil masa di UMS, sehingga lah berkisar dunia pekerjaan. Banyak juga yang dikongsikannya terutama mengenai situasi penjawat dan perkhidmatan awam di DBKK amnya, dan di JKPB khususnya.

Siri 2 nanti aku cerita sikit pasal perkongsian bual bicara kami tu.. :-)

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!