Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Wednesday, January 13, 2010

Fasilitator Schoolnet: Ceritaku (2)

Sambungan...

Saya dihubungi (telefon rumah) oleh FS SKMM cawangan Kota Kinabalu (KK) pada petang Rabu, 6 Jan. yang lalu.

Kedengaran suara seorang perempuan..

Beliau memperkenalkan diri sebagai pegawai di SKMM KK (masa ni belum kenal tahu lagi yang dia seorang Pegawai FS yang bertugas di SKMM..)

(Perbualan diringkaskan..)

Pegawai: Kamu En. Mohd. Samizul bin Samad..?

MSS: Ya saya..

Pegawai: Saya ingin memaklumkan bahawa kamu telah terpilih dan ditawarkan untuk menjadi Fasilitator Schoolnet, Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia. Maksudnya, kamu telah lulus temuduga hari itu lah.. Oleh itu, kamu dikehendaki untuk datang ke Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri (BTPN) Sabah di Penampang pada 10 Jan. ini untuk menjalani kursus FS selama lima hari. Kos penginapan dan makan minum ditanggung oleh KPKK. Kamu cuma sediakan belanja perjalanan je lah.. Tempat bertugas kamu, di SK. Paguokon, Tenom. Kamu pernah dengar nama tu?

MSS:
SK. Paguokon? Tenom pernah lah saya dengar.. Tu pun tak pernah pergi.. (sambil tergelak kecil)


Pegawai:
(Ketawa kecil..) Nda apalah.. Tapi, kamu terima juga tawaran ni kan.. Kalau kamu rasa2 ingin bertukar/berpindah ke sekolah yang lain, nanti kamu usahakan lah masa kursus nanti. Tengok macam mana..


MSS:
Ya, saya memang terima tawaran tu. Kalau permohonan adalah dibenarkan atas sebab/alasan tertentu yang boleh diterima, saya akan buat permohonanlah.. Tapi sekarang ni, saya terima tawaran menjadi Fasilitator Schoolnet tu..


Pegawai:
Ok lah kalau begitu. Jadi, semasa datang lapor diri, kamu kena sediakan masing2 dua salinan Kad Pengenalan, Penyata Akaun Bank (Bank Islam, Maybank & CIMB sebaik2nya..), Gambar ukuran Passport dan setem duti bernilai RM20..


MSS:
Emm, yang penyata akaun bank tu, saya hanya guna kad bank sahaja. Maybank ada, CIMB pun ada.. Kad bank. Jadi camna tu?


Pegawai:
Kamu kena pergi ke bank lah untuk dapatkan pengesahan yang boleh diterima..


MSS:
Oo ok..

Pegawai: Kamu ada apa2 lagi?

MSS:
Emm, sekarang ini tiada lagi.. Terima kasih atas makluman ni dan alhamdulillah saya merasa amat bersyukur kerana terpilih untuk tawaran ini.. Terima kasih..


Pegawai:
Ya sama2.. Nanti ada apa2 kamu hubungi ja nombor yang saya beri tadi tu ya..


MSS:
Ok..



Perbualan tamat.

Saya terus memberitahu emak dan dua orang rakan yang lain yang sama2 menghadiri temuduga FS dulu.

Disebelah malamnya, saya melawat laman sesawang KPKK bagi menyemak jika pihak pengurusan telah memuat naik makluman mengenai semakan keputusan temuduga FS. Gambarnya ada saya muat naik di bahagian (1) cerita ini.

Dan di bawah ini gambar2 yang sempat saya ambil semasa semakan keputusan tersebut..


Semakan keputusan (1)


Semakan keputusan (2)


Ok, gambar2 berikut masa saya dah datang lapor diri di BTPN di Penampang.. Gambar2 lain, ada kat Facebook, ehe..


Surat tawaran kerja. Ni dapat masa datang lapor diri kursus.. Ahad 10 Jan..


Ni pemandangan sekitar BTPN dari balkoni luar bilik saya. Saya pernah tinggal di apartmen (sekitar kawasan kolam renang) depan tu sekitar Mei-Jun 2006 dulu. Kerja sementara sebagai Cikgu Pemasaran


Ni lah penginapan saya. Saya seorang ja sini. Bilik C315, paling atas, paling hujung (sebab lambat datang ;p). Selesa habiszzz..


Teringat pula masa kat UMS, Matriks & asrama dulu.. Sini ada TV dan pemanas air mandian (shower) woo.. ;D


Ni meja kecil antara dua katil tu. Majalah PC (pertama kali beli sempena tahun baru) & dua buku nota kecil berkenaan ICT tu (untuk penjawat awam) baru ja dibeli masa 'date' 9 Jan. yang bersejarah.. Ahaks.. ;D


Klik ja kat gambar2 tu untuk lebih jelas..

Rasanya sampai sini ja dulu.. Cerita seterusnya nanti disambung..ehe..

*Tahniah dan selamat berkhidmat MSS..! ;D

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!