Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Saturday, February 20, 2010

CerPen: Cuti Tahun Baru Cina 2010

Aku baru ja menghabiskan cuti am sempena Tahun Baru Cina 2010 ni. Kepada semua yang meraikan Tahun Baru Cina bersama keluarga, rakan2 dan jemputan, semoga beroleh kegembiraan dan kebahagian kepada anda semua.

Cutiku mula hari sabtu lalu sampai rabu (17hb). Memang kira pendeklah cuti sebab ada kenalan lain yang cuti sampai seminggu. Aku mula kerja khamis (18hb). Jadi kena balik Tenom paling lewat hari selasa. Rabu sebagai backup manatau ada masaalah2 yang tidak diingini berlaku.

Dalam dua hari bekerja dalam minggu ni, memang memenatkan. Sibuk. Rasa penat berjalan jauh masih belum hilang. Minggu depan, mula sibuk dengan MSSSD Tenom. Aku jadi ketua bahagian peralatan dan logistik. Jadi dua hari kelmarin sibuk untuk urusan persediaan. Pagi isnin nanti buat pemeriksaan terakhir lagi di kompleks sukan. Payah bergerak ke sana ke sini bila pengangkutan menjadi isu. Melembapkan produktiviti, ehe.

Apapun, cuti yang singkat kali ni menghadirkan banyak pengalaman yang indah, berguna dan menarik. Ada episod pengalaman itu terasa singkat tapi banyak benda yang dapat dipelajari, ada juga yang singkat tapi rasa macam dah lama berlalu.

Semoga kita semua dapat memanfaatkan masa lapang yang ada dari tugasan2 rasmi. Bukan sahaja makan perlu sedap, dan tidur perlu lena; Hidup juga perlu nikmat, bahagia dan enjoyable dengan cara yang sebaiknya.

Selamat menikmati cuti2 Malaysia..

2 comments:

  1. suka dgn penutup en3 ko!hidup mst di hargai:)

    ReplyDelete
  2. Trimas2! Hidup nyata tidak berharga bila kita sendiri tidak menghargainya.. ;)

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!