Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Saturday, March 06, 2010

MSSDT 2010 (1)

Majlis Sukan Sekolah-Sekolah atau ringkasnya MSSS (atau MSS) aku kenal sepenuhnya bila menginjak kaki ke sekolah menengah hampir 10 tahun yang lalu.

Ini membuktikan aku sememangnya pasif dalam arena sukan semasa di sekolah rendah. Oh, tidak juga. Aku pernah menjadi wakil kelas 5 Wira (Wira FC) dalam suatu perlawanan bola sepak. Penganjurannya terbuka dan tidak bermusim. Ada yang mahu main, dipersilakan menghantar wakil. Sudah tentu dengan yuran2nya sekali. Pada kami, ianya berbaloi kerana perlawanan tersebut melibatkan budak2 sekolah menengah sekali! Malah ada yang jauh lebih dewasa menjadi 'ayam tambatan' mereka.

Tinggalkan seketika kenangan dalam dunia sukan alam sekolah rendahku ini.

Sebab kita sekarang mengikuti cerita sukan alam pekerjaanku pula, muahua3! xD

Ok, MSS Daerah Tenom berlangsung pada 22-25hb Februari yang lalu. Minggu lepas. Minggu selepas cuti Tahun Baru Cina.

MSSDT kali ni, aku terlibat bukan sebagai atlet ataupun jurulatih. Aku cuma diamanahkan untuk menjadi salah satu Ajk Bahagian Pengelola iaitu Bahagian Peralatan & Logistik. Sungguh, inilah pengalaman pertamaku terlibat dalam gerakerja program seumpama ini selepas selesai pengajian di kampus.

Aku ingin berkongsi sedikit pandangan mengenai pengalaman ini. Kalau mahu tahu pasal siapa johan, siapa menang, & lain2 yang ala2 laporan sukan tu, silalah melawat laman web sekolah aku (tempat bertugas) ya naaanti. Klik ja gambar logo sekolah di kolum tengah laman aku ni, ehe..

Aku sedikit kekok bila diberikan tugasan ini. Sama seperti ketika sukan diperingkat Zon 3 Entabuan dulu, jadi Pengadil Balapan. Satu peraturan pasal kepengadilan ni aku langsung xtahu. Apapun, kunci bertanya dan hilangkan rasa malu menjadi penawar resah. Otai2 masih ada bah sana, ehe.

Aku kekok bukan kerana situasi pengurusannya. Aku mudah 'mesra' dengan orang bila berurusan. Ala2 formal gitu. Skema orang kata. Ala, yang orang kebiasaannya anti tu, muahua3. Aku suka ala2 formal sebab aku rasa hati puas. Adaptasi dari kata2. "Bila kita bercakap benar, kita tidak perlu untuk mengingat kembali apa2.." (When you talk the truth, then no need for you to remember anything). Lebih kurang camtu lah maksudnya, ehe.. Aku kekok bab alat2 dan barang2 kegunaan sukan itu sahaja.

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!