Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Saturday, March 27, 2010

MSSDT 2010 (2)

"Tiada yang terbaik selagi boleh dibaiki"

Ringkas kata2 di atas tapi punya satu motivasi yang cukup mendalam. Tapi untuk tidak memberikan tekanan berlebihan pada diri aku, kita bersungguh membuat yang terbaik adalah memadai. Suatu masa nanti, biarlah 'waris2' kita yang menyambung dan membaiki lompang yang ada. Kesilapan/kelemahan selalunya disedari semasa kita telah selesai melakukan sesuatu.

Syukur diperingkat ini, aku tidak terlibat sebagai Pegawai Teknikal Padang & Olahraga. Bukan sahaja dek panas yang makin menjadi2 masa tu, tapi kerana ceteknya ilmu. Mereka yang terlibat diperingkat ini ramai yang kekal terlibat diperingkat MSS Bahagian nanti.

Kali ni aku terlibat di Bahagian Peralatan & Logistik. Diperingkat Bahagian, masih dibahagian yang sama dengan nama baru. Bahagian Peralatan, Logistik & Arena Pertandingan. Pengalaman semasa diperingkat daerah banyak membantu keadaan semasa diperingkat bahagian. Terutama senarai peralatan dan siapa2 yang meminjamnya. Lagi best, dapat guna walkie-talkie bawa jalan2, aha..

Secara menyeluruh, kelemahan diperingkat daerah dan bahagian 'bertimbal-balik'. Mesti ada barang yang hilang atau tidak dapat dikesan. Syak melalui senarai peminjam jelah. Kalau kata mesti ambil juga dari diorang, takkan aku kena pergi sekolah2 jumpa tuntut tu, uhu.. Sudahlah tiada kenderaan sendiri.. Pinjam barang yang tiada dalam senarai pun masih ada. Sukarelawan ni ikut arahan ja. Kesian diorang, ehe..

Apapun, syabas & tahniah buat para atlet, kontinjen, petugas & semua pihak yang terlibat dalam menjayakan MSSDT sampailah ke MSSBP. Sukan semasa daerah memang meriah, sangat sibuk & terasa kepadatannya.. Pertandingan merebut kejuaraan jelas terasa debarannya.. Tahniah kepada SMK Kemabong, SMK Tenom, & SMK Entabuan yang masing2 meraih Johan, Naib Johan & Ketiga..

Diperingkat bahagian pula, kekuatan kontinjen Keningau seakan menjadi tradisi. Kalau bukan Keningau, Tambunan lah yang akan mendominasi gelaran Johan. Namun cabaran tetap ada dari Tenom dan Nabawan. Sebab itu banyak acara yang dipecahkan rekodnya dan ada acara yang balik2 pecah rekod dalam satu pusingan sahaja. Memang mantop (mantap+meletup)..

Dan aku tidak akan lupa sorakan semangat kontinjen Keningau yang membawa memoriku ke MSSSM Negeri hampir 8 tahun yang lalu.. Masa tu jadi sukarelawan ja..

"Ke...ning...ngau... Kuat punya..!"

Majulah sukan untuk keunggulan diri. d(^^,)

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!