Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Wednesday, April 28, 2010

Curi masa...

Fuhh, lama nda cerita hal peribadi sini. Mungkin kali ni adalah masanya, ehe..

Sekarang ialah minggu terakhir bulan April. Secara kasar, aku dah empat bulan bertugas di SK. Paguokon, Tenom sebagai Fasilitator SchoolNet. Jawatanku adalah kontrak sehingga Disember tahun ini. Lapan bulan lagi tempoh masanya, ehe..

Dalam empat bulan ni, jadual hidup banyak berubah. Bukan berubah sangat dari segi masa tapi dari segi pengisian tu. Kalau dihitung2, beban tugasan yang perlu dibuat dalam setiap jam kerja sehari memang tidak cukup. Mungkin sebab idea terlalu banyak untuk buat itu ini sampai kadang kala tekanan sendiri. Ada syor supaya rangka pelan perancangan, jadual dan laksana ikut pelan tu. Owh, aku nda biasa yang itu kalau untuk peribadi punya. Kita bukannya tahu perkara2 yang berlaku di luar jangka ni. Jadi rentakku sekarang, ikut ja suasana persekitaran. Tidak perlu memaksa diri untuk ikut jadual yang dicipta sendiri. Nanti tekanan untuk memenuhinya.

Emm, empat bulan agak panjang di atas kertas. Tapi dirasa singkat di alam realiti. Perancangan umum yang mengikut arus perkembangan semasa bukannya banyak. Tapi bila masuk kepada pelaksanaan, ianya bercambah2 bertambah. Ni baru fokus tanggungjawab bekerja. Belum campur tanggungjawab lain di luar persekitaran kerja. Mungkin ini petanda yang aku memang seorang yang sibuk. Dan aku mampu menanggung tahap kesibukan yang Allah ujikan ini. Jika tidak, kamu tidak akan nampak aku sibuk di mana2... lol.

Ok lah untuk kali ni. Saja mencuri masa sebelum memulakan kerja yang seterusnya. Tolak hari ni, ada baki dua hari lagi hari bekerja. Minggu ni aku target aku dapat hantar borang penilaian Fasilitator SchoolNet (KPI), siapkan brosur seterusnya mengenai Panduan Ringkas Komputer Peribadi, siapkan dan hantar laporan kehadiran + laporan aktiviti selewat2nya hari Jumaat ni. Alhamdulillah, scanner sudah sedia untuk berkhidmat kepada aku, hua2.

Buat insan tersayang, syabas dan tahniah abg ucapkan sebab dah buat laman blog sendiri, sendiri2.. Yeahh! Selamat datang ke dunia Blogging, ehe.. Insya Allah abg tunjuk-ajar sebaik mungkin yang abg mampu.. ;')

Sampai di sini ja, jumpa lagi...! ;D

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!