Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Thursday, July 15, 2010

Program Pembangunan Modal Insan ISEUMS

Program terdekat yang direncanakan oleh IKATAN SAHABAT EKSAH UMS (ISEUMS) adalah Program Pembangunan Modal Insan 2010 (PMI'10) iaitu pada 16-18 July 2010 bertempat di Masjid UMS dan Dewan Canselor . Untuk pengetahuan semua, PMI merupakan program tahunan yang saban tahun menjadi program pembukaan bagi mahasiswa-mahasiswa UMS baharu. Program tahunan ini menjadi platform utama bagi Exco Kerohanian dan Sahsiah (EKSAH) MPP untuk memperkenalkan mahasiswa dan mahasiswi kepada program-program kerohanian. Namun pada sesi kali ini, sedikit pembaharuan telah dilakukan untuk memenuhi kriteria generasi Y yang semakin terdedah dengan dunia luar.

PMI 2010 (PMI'10) dirangka berdasarkan beberapa objektif yang ingin dicapai. Antaranya :

1) Usaha mewujudkan modal insan yang berketerampilan dan bersahsiah tinggi.

2) Membekalkan kepada mahasiswa dengan ilmu-ilmu pengetahuan sebagai benteng kekuatan diri untuk menghadapi krisis sosial dan moral.

3) Usaha untuk membentuk mahasiswa yang seimbang dari segi keintelektualan, kesahsiahan dan kerohanian.

4) Satu pendedahan awal suasana sebenar alam kampus terutamanya kepada Mahasiswa baru.

Diharap objektif yang telah direncanakan dapat dicapai.

PMI'10 juga ditambahkan lagi serinya dengan menjemput Ustaz Hasrizal Abdul Jamil, Saifulislam Training and Consultancy sebagai penceramah jemputan dalam program ini. Program 3 hari 2 malam ini tidak hanya berbentuk kursus ataupun kem kepada peserta yang terlibat sahaja, malah membuka ruang kepada seluruh warga kampus UMS, UITM Kota Kinabalu, Politeknik KK dan pelbagai institusi pengajian yang lain serta masyarakat Sabah untuk menghadiri forum pada 17 July 2010 di Dewan Canselor.

Akhir Kalam, Diharap dengan perancangan rapi yang telah dilakukan akan mendapat sambutan daripada semua. Namun apa yang penting adalah keredhaan Allah yang menjadi matlamat utama.

Mohd. Khairuddin Daud
Pengerusi Ikatan Sahabat EKSAH UMS (ISEUMS)
Exco Kerohanian dan Sahsiah MPP.


Nota: Mohd. Khairuddin Daud atau 'Didin' merupakan alumni SMATS generasi ke-3

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!