Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Sunday, October 10, 2010

Sindrom kurang motivasi di pagi Isnin

Anda termasuk dalam kelompok yang aku sebutkan di atas?

Nah, lebih kurang juga kita, ehe..

Aku pun dulu selalu berasa malas-malas di pagi Isnin. Lama sudah berperasaan begitu; Pagi Isnin = Malas-malas, Petang Jumaat = Rajin tidur. Tambah terbiasa masa di asrama SMATS dulu, ehe..

Apapun, sejak bekerja di persekitaran sekolah ini, sesuatu perlu diubah. Pagi Isnin, ada perhimpunan. Aku sudah biasa untuk ikut sama datang perhimpunan.

Aku juga sudah biasa bangun lebih awal di pagi Isnin sebab ada beberapa kerja rumah yang belum aku siapkan. Contohnya [kadang-kadang], cuci tandas, bersihkan dapur, menyapu, basuh kain dll.

Kadang-kadang, rasa malas-malas datang. Jadi, lagu ni lah yang aku layan dan pasang suara [volume] kuat-kuat. Saja supaya yang lain dengar.. Bila sudah kuat, aku ikut menyanyi-nyanyi pun tidaklah sumbangnya ketara sangat.

Apa kata anda mencubanya..? Nyanyi dengan penuh semangat a..


 Malaysia Satu - Faizal Tahir



Nota: MSS peminat Faizal Tahir 

1 comment:

  1. wah, ini baru la kategori rajin, perhimpunan pun join sekali.

    hehe...i like d way...Faizal Tahir suka..suka..suka. ^_^

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!