Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Tuesday, December 21, 2010

Kelas TMK SKPT: Monolog Skema iii

Usia Kelas TMK SKPT kali kedua sudah menginjak minggu yang ketiga. Kelas 'tambahan' sempena musim cut sekolah ini merupakan program yang julung2 kali diadakan. 'Tambahan' di sini bermaksud, PnP yang tidak diperolehi semasa PnP biasa yang dilalui oleh peserta semasa musim persekolahan.

Sepanjang dua minggu yang lalu, minggu pertama menunjukkan kehadiran yang ramai. Itu biasa. Cuma kelas untuk tahap 1 dan kumpulan 2 tahap 2 dibatalkan sebab kena pada cuti Tahun Baru Hijrah. Kumpulan lain, bermula seperti biasa.

Minggu pertama, sekadar sesi pengenalan diri dan program SchoolNet yang mendapat tempat di SK. Paguokon. Tayangan dokumentari Program Pemberian Sejagat Merapatkan Jurang Digital. Edaran khas dari Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan [KPKK].

Pengisian untuk tahap 1 dan 2 berbeza. Tahap 1 lebih fokus kepada matlamat 'membiasakan diri menyentuh komputer'. Tahap 2 lebih kehadapan dengan penambahan dua aspek penting iaitu penggunaan aplikasi pejabat dan internet.

Minggu kedua, tahap 2 menjalani ujian. Dua ujian dalam satu sesi ujian. Ujian 1 untuk PnP minggu pertama dan Ujian 2 untuk PnP minggu kedua.

Aku masih dalam peringkat mengemaskini soalan ujian tersebut untuk dimuat naik di weblog ku ini. Untuk perkongsian bersama dan berharap moga2 ada input yang baik dikongsi oleh para pengunjung weblog ini.

Untuk minggu ni pula, aku terpaksa membatalkan kelas pada hari Rabu dan Khamis sebab ada perancangan untuk menanda aset harta modal sekolah, lengkapkan nota kelas TMK dan juaga persiapan untuk Mini Gathering ExSMATS hujung minggu ini. Masuk hujung minggu ni, sudah tiga minggu berturut2 aku ulang-alik KK-Tenom.

Minggu depan pula, minggu terakhir untuk kelas TMK dan juga minggu terakhir aku bertugas selaku Pegawai Fasilitator SchoolNet Gred 41 di SK. Pagukon, Lagud Sebrang, Tenom..

Lembaran episod baharu bakal dinaikkan tirainya. Serentak itu, episod yang sekarang ini dilabuhkan tirainya.. ^^,

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!