Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Wednesday, December 15, 2010

MENYERTAI YOUTHSAYS.COM

Assalamua'laikum w.b.t dan Salam sejahtera...

Hari ini, dengan rasminya aku kembali mennyertai YouthSays.com [YS]. Terima kasih buat adik Ika Dora yang sudi mempelawa aku ke rumahnya YS ini semula.. ;-)



Aku sudah lama berkenalan dengan program ni. Macam kenal lebih dahulu YS dari Nuffnang. ChurpChurp atau Churp2 kemudian. Cuma bezanya, selama aku kenal tu, aku nda aktif sampailah akaun aku yang pertama sudah dilupus di dalam sistem, ha2.

YS ni macam 'adik-baradik' juga dengan Nuffnang dan Churp2. Apa persamaan utama ketiga-tiga program ni? Jawapannya = MENJANA DUIT. Bonus = MERAIH POPULARITI. Itu ja yang aku nampak. Kadang2, ada juga yang jadi tamak dan inginkan pendapatan dengan cara yang tidak sepatutnya. Cara salah, boleh sampai tarafnya menjadi haram. Maka sebab itulah hidup tak bahagia walaupun kaya-raya... XD

Buat masa ni, yang aku faham dengan YS ialah ahli kena jawap soalan tertentu [ala2 kaji selidik] atau mempromosikan sesuatu yang ditawarkan di dalam YS. Hasilnya, ada yang mendapat RM [Ringgit Malaysia] dan ada juga yang mendapat CP. CP bukan maksudnya Center Point ya, ehe. CP bermaksud Contribution Point.

Aku tengok, RM yang paling rendah dalam iklan promosi tu ialah RM0.20 bagi setiap unik klik. Samalah macam iklan di Nuffnang dan terbaharu di Churp2.

CP pula biasanya dari 'interaksi' dengan ahli yang lain dengan macam2 soalan yang mereka buat. Soalan [ala2 kaji selidik] yang menarik perhatian, juga menarik pendapatan ke saku, ehe3.. Setakat ini, aku nda jelas aktiviti yang ini.. Mungkin ada income yang nyumm2 juga. Kalau tidak, masakan orang berabis mereka soalan..

Ini ja lah mini review untuk kali ni. Siapa2 geng blogger atau pengunjung yang berminat untuk menjadi ahli YS, bolehlah klik link di bawah ni ya.. [Tip: Untuk dapatkan untung maksimum dengan bisnes topup, bukan jual banyak topup. Buka banyak tempat untuk jual topup...] ^^,



Nota: Mini Review ke-2 akan menyusul beberapa hari lagi. Nantikan..

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!