Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Monday, January 03, 2011

Selamat Tinggal FS [01]

Cuti Umum khas yang diumumkan YAB PM pada hari terakhir tahun 2010 menyentak sedikit fikiranku semasa membaca BHarian di Kelas TMK. Cuti ini sempena kejayaan Malaysia menjadi Juara Piala Suzuki AFF baru2 ini. Sepengetahuanku, cuti umum khas ada dalam beberapa bab sahaja seperti sukan. Kalau bab akademik atau intelek? Wallahu 'alam bissawab.

Cuti umum ini membawa dua mesej yang jelas. Pertama; tanda penghargaan kepada pasukan negara setelah arena bola sepak negara dilihat kelam dan lesu. Kedua; ini adalah hari terakhir - dengan rasminya - aku berkhidmat selaku Fasilitator SchoolNet [FS] SK. Paguokon. Kontrak kami di seluruh Malaysia dijadualkan tamat 31.12.2010. Namun, sudah tersurat hari terakhir kami bekerja ialah 30.12.2010.

Ada banyak kisah yang aku ingin kongsikan sepanjang bergelar FS. Ianya lebih kepada aspek pengalaman hidup dan suntikan motivasi. Kerja bidang TMK [ICT] tapi nilai2 yang boleh diadaptasi dari bidang ini menambahkan rencah pengalaman untuk merayakan kehidupan dengan lebih bermakna.

Aku tidak mampu untuk mengingat semua peristiwa yang sudah jauh berlalu. Tapi aku optimis, aku akan ingat semula peristiwa itu jika ada suatu petanda [clue]. Aku menamakan jenis ingatan aku ini ialah Daya Ingatan Berklu. Aku akan kongsikan beberapa bab sebagai pedoman bersama dengan niat; yang lemah kita kuatkan, yang kuat kita perkasakan. Yang perkasa, jangan dibiar menjadi raksasa. Muahua3 XD

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!