Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Sunday, January 23, 2011

SYABAS Saibin! TAHNIAH Mawi!

Assalamua'laikum w.b.t dan salam sejahtera.. Apa khabar anda semua..? Moga khabarnya baik2 saja ya..

Hampir genap seminggu laman kesayangan ni ditinggalkan. Bukan kerana jauh merantau, tapi penghubung sebenar tiada dipangkuan. Modem Huawei ditukar dengan Alcatel untuk tujuan 'mini ujikaji' di dua kawasan yang menjadi target.

Rupanya, modem ini ada kaitan juga dengan jenis kad sim. Dari segi prestasi lah. Seperti yang kita maklum, kad sim umumnya ada dua jenis iaitu prabayar dan pascabayar. Apa pasca tu? Haiya, rajin2lah buka Kamus Dewan.. XD

Tapi, bukan ini yang aku mau ngomelkan kali ini. Tajuk ini, boleh di lain masa. Macam biasa, perkongsian itu berdasarkan pengalaman penggunaan biasa dan bukan pengalaman di dalam tabung 'makmal uji kaji'.

Dalam minggu ni, ada dua orang rakan n kenalan aku yang telah menempa sejarah. Oups, ini bukan lagi menempa sejarah. Mereka berdua sebenarnya sudah pun mencipta sejarah.

Sedar nda sedar, mereka yang lahir dalam pasca penghujung tahun 80-an sudah berada di alam 'remaja tua' kini. Oh gelaran itu mungkin menimbulkan rasa nda selesa. Baik, aku tukarkan. Alam 'dewasa muda'.. Amacam?

Aku sendiri, sudah memasuki umur 23 tahun. Tahun ni, siapa2 yang lahir pada tahun 1987, menyambut ulangtahun kelahiran yang ke-24. Aku ada beberapa bulan lagi baru 24, muahua3.

Satu soalan bonus, pada usia berapakah Zaquan Adha bernikah dengan Ayu Raudhah?

Hah, itulah kaitan dengan dua orang yang aku sebutkan tadi.

Pertama sekali, aku ucapkan SYABAS kepada Mohd. Saibin Oyot kerana telah berjaya menjadi tunangan orang.. Saibin ialah rakan 1SMATS dari tahun 2000-2004 alias generasi pertama di sana. Walaupun seingat aku kami nda pernah sekelas, tapi kami macam pernah sebilik. Masa asrama kami di blok yang lama [menghadap Aspuri].

Saibin ada menjemput datang. Aku minta maaf banyak2 sebab aku agak jauh dan Jumaat tu, aku ada hal di sekolah. Hari ni pun ada projek menggaris padang sekolah sempena perlawanan bola sepak Zon 3 Entabuan.

Kredit: Facebook n www.samizul.net


Seorang lagi pula ialah Romawi Assi. Hah, ni geng karas bukan karas sembarangan. Hubungan teman n mesra kami mencapai 'klimaks'nya bila kami bersuka-dan-berduka di sebuah organisasi bernama JAKMAS. JAKMAS KKCD 07/08. Dia menjadi Bendahari Kehormat portfolio Ekonomi dan Kepenggunaan dan aku pula Naib Yang Dipertua III portfolio Aduan, Keselamatan dan Kebajikan. Memang kenangan yang manis dan terindah gitu.

Kredit: Facebook n www.samizul.net


Masing2 aku mempunyai kenangan yang mendewasakan bersama mereka berdua..

Buat Saibin, nanti kahwin jangan lupa war2kan ya. Kalau aku miss pun dari dapat jemputan, nda apa. Yang penting, aku tahu dan aku tahu jemputan tu mesti ada ayat "semua dijemput hadir".

Buat Mawi, kau memang umphh. Aku nda sangka cerita2 kita hari tu, kini sudah tiba slotnya. Sayang, aku terlepas peluang untuk menyaksikannya. Banding YDP, kau lagi advance, hua3.

Syabas Saibin dan Robiawati..

Tahniah Mawi dan Zida..

Aku doakan moga sejarah yang kamu berdua cipta bersama pasangan akan terus menghadirkan bahagia, membuahkan rahmat dan hidayah dalam hidup, insya-Allah aminnn.. ;')


Nota: Aku rasa sedih pula sebab; 1) Ramai kengkawan nikah atau kahwin, aku terlepas peluang datang, uhu3.. 2) Kamu pula dulu sampai giliran aa.. Tup tap tup tap, sudah 'selamat'.. XD

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!