Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Tuesday, February 08, 2011

Bloglist Versi Beta

Alhamdulillah, akhirnya domain samizul.net sudah pulih sepenuhnya. Nda sangka Domain Propagate tu cepat. Kurang sejam. Mantop lah Blogspot. Ni aku bertambah2 sayang dengan Prof. Google ni... ;p

Apapun, pengalaman dengan permasalahan domain ni harapnya menambahkan lagi darjat ilmu dan terus kekal hingga ke nafas terakhir. Ilmu yang dikongsi dan diajarkan adalah amal yang membawa limpahan pahala yang berterusan, tak putus2 sehinggalah dihisab.

Baik, tulisan kali ni lebih kepada bentuk pengumuman.

Pengumuman sempena penampilan baharu samizul.net selepas 'jatuh sakit' dalam 1, 2 hari ni.

Apa yang baharu itu? Pertama sekali, Template aku tukar lagi. Ni 'baju' baru yang lebih santai. Tidak 'berat' untuk di bawa ke mana2. Ha2. Reka letak Gadget pun aku ubah juga.

Dan dua perubahan yang palinggg besar2an aku buat ialah menu Pages dan gambar Header aku nun atas tu. Somboy kan? ;p

KREDIT KAD untuk En. SASA kerana telah berbesar hati membikin satu gambar Header untuk weblog ku ini. En. SASA ialah 'penaja' Header samizul.net Wow, mantap tu. Aku akan membuat tulisan [post] khas dan kejutan untuk dia nanti tanda penghargaan dan kenang2an. Nda tau bila lagi dapat lepak2 dengan dia ni, ehe.

Ilham yang benar2 membuatkan aku 'jatuh hati' untuk terus mengubah gaya Pages ini ialah ketika aku meneroka menu Subdomain di CPanel domain aku. Sebelum ni, hanya dipandang sebelah mata, ha2.

Kredit: My CPanel at JOMHosting.NET

Aku masuk balik ke CPanel tu sebab domain ku ni tiba2 bermasalah hari Sabtu [sekitar tengah malam] lalu.

Kembali ke topik utama, sempena penampilan baharu ni aku sedang menyiapkan senarai blog atau Bloglist untuk dipaparkan di menu MY BLOGLIST samizul.net. Menu ini sekarang dalam Versi Beta. Maksudnya, "ia belum berfungsi [disiapkan] sepenuhnya secara rasmi". Kamu akan faham kalau kamu pergi ke menu itu.


Dalam MY BLOGLIST, ada satu ruangan khusus yang aku panggil sebagai 'Premium Featured'. Maksud Premium tu ialah, istimewa. Bukannya berbayar. Blogger yang berminat+terawal, kemasan terkini [update] dari blognya akan dipaparkan secara istimewa di sana. Contoh dan maklumat lanjut, kamu boleh jumpa di menu MY BLOGLIST.

Kalau ada kemusykilan, silalah bertanya. Let me know.. ^^,

Ohya seperkara lagi, jangan Follow MY BLOGLIST dan MENU SAMIZUL.NET tu ya. Kalau mahu Follow, sila Follow weblog utama yang sedang anda baca ini; www.samizul.net.

Kalau ingin tolong2 promo atau beritahu yang lain, silalah klik butang Share di sebelah tajuk. Kongsi ja.. ^^,

Sampai di sini sahaja, jumpa lagi!


Nota: Angin utama blog lepas ni = PENULISAN KREATIF. Sentuhan karya-minda-kritikal diaktifkan semula, yeahhh! ;D

11 comments:

  1. salam..selamat pagi ~ :D
    blog baru ni best..

    ReplyDelete
  2. smart blog baru ni... ngee~ selamat pagi

    ReplyDelete
  3. @kira kekuri Wsalam.. Selamat petang.. Lambat eh balas, hua2.. Iya best? Nah baguslah.. Demi keselesaan n kepuasan kamu semua juga, ehe.. d(^^,)

    ReplyDelete
  4. @Zulkifly Omar Ya, terima kasih x2.. Datanglah selalu, ehe.. ^^,

    ReplyDelete
  5. @kira kekuri Lupa pula ucap terima kasih.. Terima kasih yang cik Kira.. ;D

    ReplyDelete
  6. salam abang..
    sy blogging kat my 2nd blog..
    http://kata-syafri.blogspot.com/
    hehee...

    ReplyDelete
  7. @Mohd Syafri B Yusof Wsalam Aie. Oo, sana pula.. Ok2, nanti abg masuk n Follow k.. d(^^,)

    ReplyDelete
  8. wow sepa sasa ni?mo brkenalan juga bleh ka tu?hhee

    ReplyDelete
  9. @Vintage Rose Bekas teman sekerja abg senior bah tu.. Sama2 jadi Fasilitator SchoolNet [FS]. Tapi sekarang xsudah jadi FS sebab tamat dah kontrak, uhu.

    Bolehbah berkenalan. Kau rajin2lah masuk diblognya tu. Blog popular tu, ehe.. ^^,

    ReplyDelete
  10. @kira kekuri Naah, memang betul lah junior ku bah pula ni, ehe3.. ^^,

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!