Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Monday, February 14, 2011

Melancarkan menu baharu versi Alfa

Assalamu'alaikum dan Salam sejahtera.

Alhamdulillah, aku berkesempatan juga untuk menghadirkan diri ke majlis kenduri sempena Hari Maulidur Rasul yang jatuh pada esok hari ini. Majlis ini dibuat di Masjid al-Fath. Jemputannya boleh baca di sini.

Dan semasa tulisan ini dicatit, aku baru ja pulang ke rumah. Majlis tadi cukup meriah terutamanya dengan kehadiran kanak-kanak dan remaja untuk sama-sama mengambil manfaat dari kenduri ini.

Bagi orang bujang [bujang lagi kah..? X)] seperti aku, kenduri sebegini pasti ada usikan kepadaku iaitu menapau [membawa pulang buat bekalan] juadah yang masih berbaki. Begitulah serba-sedikit punca yang membuatkan aku bertambah comeng. lol.

Insya-Allah esok, akan diadakan sambutan Maulidur Rasul di Pekan Tenom. Perarakan akan dibuat dari Kompleks Sukan, hingga ke Dewan Sri Antanom.

Ihsan: samizul.net

Petang tadi, aku meneruskan lagi 'misi transformasi' weblogku ini. Aku menambah dua menu baharu iaitu khas untuk perkongsian Banner [Banner Exchange], dan satu lagi khas untuk Backlink. Oleh itu, aku pun melancarkan subdomain ku yang seterusnya iaitu yourbanner@samizul.net dan mybacklink@samizul.net. Kedua-duanya masih dalam versi Alfa. Justeru, aku masih tidak memperkenalkan URL-nya sebab aku baru sahaja menetapkan DNS bagi menu tersebut sebentar tadi.

Sementara menunggu versi Alfa ini bertukar menjadi versi Beta, aku akan menukar Header bagi dua subdomain sedia ada dengan gambar yang bersesuaian. Moga-moga, ianya menarik dan selesa buat para pengunjung. Terkumpul dan kemas.

Semenjak weblogku ini mengalami sedikit gangguan awal bulan ini, makin banyak hikmah yang aku perolehi. Aku tambah semangat untuk berkongsikannya. Setelah aku mewar-warkan input-input yang aku perolehi dan juga hasil yang terpampang di weblogku ini, aku gembira dan senang hati bila dapat merasakan ada rakan blogger yang turut sama melakukan sedikit perubahan ke atas blog mereka. Aku tahu, mereka rajin datang ke weblogku ini, dan senyap-senyap 'meneropong' apa-apa input menggunakan 'analisis SWOT' untuk diadaptasi ke dalam blog mereka pula. Tambahan pula lagi, aku baru sahaja berkongsikan Tip mengenai Domain dan Website Design.

Aku gembira sebab ini satu perkongsian ilmu secara tidak langsung, walaupun mereka hanya datang secara silent-reader. Aku mampu tersenyum lebar kerana weblogku ini berjaya memberikan contoh dan input yang terbaik lagi berguna buat mereka untuk diamalkan. Ini pahala yang akan terus-menerus memberikan cahaya kepadaku di dalam kegelapan kubur.

Akir kata, Selamat bereksperimen semua! ;D


Nota: Aku ada bakat detektif. Salah satu ciri detektif ialah, daya intuisi yang tajam dan tepat. Muahua3! XD

2 comments:

  1. nah,sapa tue r yg dtg snyp2.akhirnya dksn leh cctv samizul.net..ngeh3...

    ReplyDelete
  2. @Nur Armilla Mejon Naahhh, siapa tu a.. Macam lawliet kenal2 ja tu yang selalu datang senyap2 tu.. Antaranya, macam luvi.. Neh, kantoi.. ;p

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!