Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Tuesday, February 01, 2011

Teh Lipton guna Ujian Haiwan?

Berita ini mengejutkan dan seterusnya menyegarkan mata dan minda aku. Ehh mahu jam 11am sudah pula ni, muahua3! XD

Macam biasa, perkara pertama yang aku buka dan lawat ialah GMail. Kamu mesti Facebook duluan kan? Hah! Jangan nda mengaku..

Jadi dalam banyak2 emel yang aku terima tu [selain SPAM], ada satu emel dari Cause: Animal Rights. Cause ni aku ikut di Facebook. Aku sokong Cause ni dalam konteks penderaan dan kezaliman yang melampau2. Err sebenarnya zalim sikit2 pun patut dielakkan. Contoh, nyamuk belum hinggap dan mula hisap darah, janganlah dibunuh dulu XD

Aku bukan tahap yang sampai "Jangan makan haiwan".

Nah berbalik kepada emel Cause tadi, tajuknya ialah; Victory: No more Animal Testing for Lipton Tea!

Faham maksud tajuk tu? Kenal Lipton Tea? Pernah minum Lipton Tea? Oupss..

Mari baca emel yang aku terima ni.. Right-click untuk besarkan gambar..

Kredit: Animal Rights Cause n samizul.net

Kredit: Animal Rights Cause n samizul.net
Find them on Facebook n Twitter

Masih ada beberapa persoalan yang berkaitan jadi pencetus untuk kita semua terus meneroka, mengkaji, menyiasat, lalu membuat ketetapan sendiri. Ini semua bermula dengan proses membaca yang betul dan baik.

Seperti biasa, input2 yang ada di blog ku ini bukanlah bertujuan untuk menghidangkan para pembaca dan semua isi 100%. Lengkap butiran dari A-to-Z. Tidak. Tulisanku ini diolah supaya persoalan dan tanda tanya tertimbul lalu mencetuskan semangat dan rasa mahu-tahu supaya pengetahuan tambah mendalam dan meluas.

Jika para pembaca mempunyai input berguna, sila2lah tinggalkan komen di sini ya. Kurang2 pun, ringankan jari mengklik butang Share tu. Aku buat santik2 dah tu untuk menguda kamu tau.. XD

Nota: Aku suka dan sokong TEH SABAH. Buktinya? Saksikan video ini!



2 comments:

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!