Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Saturday, March 12, 2011

Tag oleh Syafeika Edora

Assalamu'alaikum dan Salam sejahtera.

Aku kembali rajin untuk menjawap Tag. Dalam dunia blog, Tag ialah satu medium untuk menarik perhatian, populariti, $$$ Nuffnang, dsb. Dari pandangan mataku yang dilapisi oleh kanta cermin mata ini, Tag menjadi acara 'ramah-mesra' sesama Blogger. Pengetahuan kita tentang diri rakan Blogger tadi akan bertambah.

Aku kadang suka 'mendedahkan' diri sebab aku bosan untuk menjawap soalan yang kerap ditanya oleh orang. Balik-balik, soalan tu juga, haha. Bah tanpa membuang masa, mari layan Tag dari Syafeika Edora yang membungkar lagi sedikit rahsia peribadiku, ehe..

TAG #1

Sila beritahu nama penuh kamu. Tidak kisahlah sampai nama datuk moyang kamu.

Mohd. Samizul bin Samad bin Ayong bin Kanang

Kamu suka warna pink tak?

Bila itu ialah aiskrim.

Kalau kamu ditakdirkan bertemu dengan pemberi tag ini, apa kamu nak cakap dengan dia?

AsSalam <--- Wajib ni. Hai Ika, ni kali pertama kita jumpa kan..?

Siapa yang paling comel? Maher Zain atau kamu?

Aku dan Maher Zain, masing-masing, adalah hensem.

Mana lagi sedap? Kek atau Aiskrim

Aiskrim!

Bila tarikh lahir pemberi tag ini? Kalau kamu ingat, kamu memang hebat.

10 Jun 1992. Aku memang hebat. <--- Puji diri sendiri lebih baik dari minta puji. Haha!

Ain Maisarah, siapakah dia?

Seorang perempuan bergelar Wanita mengkali. Ntah, nda kanal eh.. XD

Ceritakan sejarah kamu membuat blog. Ikutlah berapa perenggan sekalipun.

Mula berblog masa zaman Friendster [FS]. Januari 2007. Aku masih kekalkan blog tu n harap boleh kekal sampai bila2 walaupun Friendster ditakdirkan 'arwah'.

Masa mula meneroka lanjut blog di FS, ada banyak had / kelemahan yang aku jumpa bila banding dengan blog yang lain yang aku jumpa. Masa tu lah aku mula berkenal-kenalan dengan Blogger [Blogspot] dan Wordpress. Aku pun mendaftar akaun. Bila busan tahap cipan sudah dengan kekurangan blog di FS [sebab tiada peningkatan yang memberangsangkan], maka aku pun bereksperimen dengan Blogspot dan Wordpress. Hasilnya, boleh baca di sini.

Akhirnya, aku memilih Blogspot sebab rasa lebih user-friendly. Kalau yang latar belakang ICT, mungkin Wordpress jadi mainan sebab keupayaan self-hosted. Masa tu, manalah aku tahu pasal Domain, Hosting, Sel-hosted dan banyak lagi dalam dunia laman blog atau istilah yang aku guna iaitu Weblog.


\(^_^)/

Apabila hari jadi kamu, apa yang kamu nak saya ( pemberi tag ) berikan kepada kamu?

Bagi lagi hadiah tahun ni, di tahun hadapan. Hahaha!

TAG #2

Single / already taken?

Single but Not Available. lol <--- MSS LaWLiET katalah...

Nama gf / bf ?

luvi katara intelligent

Agak- agak, umur berapa nak kahwin?

27 atau/dan ke bawah. Hahaha!

Tema perkahwinan?

Tema Raja Sebulan. Hahaha!

Beza sahabat dan kawan?

Dalam ramai-ramai kawan, belum tentu ada 01 sahabat. Kawan n Sahabat adalah subjektif bagi seseorang.

Siapa sahabat anda?

Mereka boleh rasa n sedar tentang perasaan ini [menjadi sahabat].. Haha.

Tulis seorang sahaja true friend anda.

Khalid Dakim [yang lain jan kecil hati bah.. Aku ikut skema soalan ja ni, huahua]

Sila upload gambar anda yang paling buruk.

Oleh kerana aku amat-amat jarang menayangkan gambar sendiri, maka inilah peluang untuk melihat gambar-gambar yang ada dalam simpanan, ehe.

#4 Masa Amali Wudhu', Kem Bestari Solat SKPT 2010.

#3 Masa balik dari Lawatan Sambil Belajar Kelab Guru n Staf SKPT di W.P. Labuan. Naik Bot Laju ni, ehehe..

#2 Di Tambunan, dalam perjalanan ke KK sempena Lawatan Pelajat Tahun 6 SKPT 2010

#1 Di tepi Dewan Masyarakat Kota Marudu sekitar tahun 1991 - 1994. Bapa hensom, anak lagi somboy. Hahaha!

Gambar ni bukannya buruk sangat pon, kan, ehe.

Sila upload gambar anda yang paling cantik/ hensem.

#4 Rasa hensem sebab dapat bergambar dengan budak pintar SKPT. Rupanya mengingatkan aku sama adik lelaki bongsuku yg juga bergeliga.

#3 NYDP3 portfolio Aduan, Keselamatan n Kebajikan KKCD UMS 07/08. Spek tu ja spoil sket, lol.

#2 Model oleh Photographer SASA. Kuasa Adobe Photoshop menyerlahkan lagi aura hensem men. Hahaha!

#1 All-in-one Hensem Package. Ada sesiapa ingin menafikan ini?

Sekarang nak tag siapa?

Seperti biasa, aku Tag semua Follower aku yang sudi untuk menjawap Tag ini. Hah, senang-senang, kamulah Followerku yang sedang membaca Tag ini, muahuahua! Kurang-kurang, ada juga pos untuk blog kamu masa tiada idea kan. Yeah!

Nota: Terima kasih buat Ika n Luvi yang sudi Tag. Lawak eh, hahaha.

6 comments:

  1. Nest time giliran sy pula yg tag.... ^^

    ReplyDelete
  2. @LennMommaChubby Boleh2.. Tag ja.. Jan lupa kasitau a.. Ehehe.. X>

    ReplyDelete
  3. uiseh..hbt2..ni mst cilok dr fb ni bday ika kan..huahua

    ReplyDelete
  4. @syafeika edora Manada, manada, hua2! Abg cilok dari 'tut' bah Ika. Tunggu dia jawab Tag mu tu dulu. Baru abg, muahua3! Ada juga tengok di FB. Untuk kepastian, ngeh3..

    ReplyDelete
  5. @Nur Armilla Mejon Aiseh, mana tu ek yang kelakar betul tu.. lawliet serius tu jawap.. Hua3 XD

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!