Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Thursday, March 24, 2011

Tokek unik ditemui, MSS bakal menjadi Jutawan?

*AMARAN!
Bukan Hiasan Semata-mata. Sumber : Google Search

Duda Sholeh : Seorang pemuda dikatakan telah menemui seekor binatang yang dinamakan 'Tokkek' dalam bahasa tempatan atau 'Gecko' iaitu sejenis spesis cicak. Tokkek ini mempunyai rupa luaran yang unik di mana ianya kelihatan seperti 'Binatang Dunia Ajaib'. Pada penghujung tahun yang lalu, Tokkek menggemparkan negeri ini di mana harga untuk seekor Tokkek yang masih hidup boleh mencecah ratusan ribu Dohler [nilai matawang negeri]. Namun, ianya bergantung kepada spesis Tokkek dan saiz [termasuk berat] fizikal haiwan berkenaan. Menurut khabar angin yang bertiup hangit di Pwittar dan Pisibuk, semakin ganjil dan unik Tokkek tersebut, semakin tinggi nilai Dohlernya. Ikuti temu ramah krew Hairan! dengan pemuda yang hanya ingin dikenali sebagai lelaki S ini.

Krew Hairan! = KH
Pemuda = S

KH : Boleh tuan ceritakan bagaimana tuan bertemu jodoh dengan Tokkek ini?

: Ya, terima kasih kerana sudi menerima jemputan untuk menemuramah saya. Saya harap temu ramah eksklusif ini mampu menaikkan lagi Page Rank akhbar Hairan! di persada Internet. Walaupun cara saya ini tidak sejitu cara 'Tan Seri Trayo' ['Tan Seri T'] memanggil para wartawan, namun besarlah harapan saya agar satu Suruhanjaya Khas - yang terdiri daripada kalangan cendekiawan seperti Saintis, Fuqaha dan Mufti - dapat ditubuhkan untuk menyiasat lanjut kewujudan spesis ini.

KH : Baik tuan, kami telah tahu harapan tuan untuk temu ramah ini. Berbalik ke soalan asal, bagaimana tuan menemui binatang yang tuan yakini, percayai 123% sebagai Tokkek ini?

: Oh maafkan saya. Saya terlalu teruja mendapat kunjungan dari krew Hairan! Hahaha. Bila mengenang kisah pertemuan dengan Tokkek ini, saya rasa lucu. Antara percaya dan tidak. Kerana, perut Tokkek ini agak boroi, tidak seperti yang sebenar-benarnya, yang tulen. Sebab itu dalam surat terbuka saya kepada pihak media, saya menyebutnya sebagai 'Binatang Dunia Ajaib'. Saya menemui Tokkek ini secara tidak sengaja. Pada malam hari. Sekitar masuknya waktu Maghrib. Agak kelabu-kelabu sedikit pemandangan. Nah, pada waktu itulah saya menemui Tokkek ini. Tokkek ini berwarna merah bata dan berbelang hijau-biru muda. Cantik dan mengasyikkan. Agak stim saya pada masa itu kerana pesona sang Tokkek.

KH : Boleh tuan tunjukkan Tokkek tersebut sebagai bukti dan pengesahan?

: Oh Tidak! Tokkek ini amat amat amat eksklusif. Dari bacaan saya di Wikibacalah!, spesis Tokkek merah bata ini agak sensitif pada flash dan bunyi-bunyi kamera terutamanya dari jenis DSLR. Namun, demi tidak menghampakan hasrat seluruh penduduk negeri dan juga demi siasatan adil, jujur, telus tanpa 'agenda fulus' untuk dinilai [tatapan] semua pihak, saya ambil sekeping gambar kenang-kenangan. Maaf, kualiti gambar ini agak wow kerana saya merakamnya menggunakan kamera 27MP [Megapixel] yang sedia terpasang di AiTepon 10 12G yang baru saya hutang lagi, tiga malam yang lalu. Hutang AiTepon 8.5 10G masih belum lunas. Jadi harap gambar Tokkek saya ini laku supaya saya ada tabung untuk bersiap-siap menghutang lagi AiTepon 11 12.5G yang dikatakan lebih WoW. Saksikan Tokkek MSS!





Nota : Naratif ini hanyalah imaginasi 'luar kotak' penulis. Tempat, Bahasa, Watak dan Perwatakan hanyalah rekaan semata-mata dan tiada kaitan langsung sama ada dengan yang bakal meninggal dunia, atau telahpun kembali ke rahmatullah. Kaitan secara nda langsung, mungkin adalah, ngeh3. Sekian, bittaufiq wan najjah..

4 comments:

  1. untuk lebih glamer, buatlah macam2 kan^^

    ReplyDelete
  2. HAHA. ksian bah tokek. d mna2 kna cari nie. XD

    ReplyDelete
  3. @dG Tu lah.. Kalau ada yang ternak, ok juga, hua2..

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!