Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Tuesday, March 15, 2011

VLog lwn PLog : Percubaan #1

VLog / Vlog jadi satu fenomena dikalangan Blogger Malaysia dewasa kini. VLog = Video Log? Yang pasti, 'kemasan terkini' [updates] dari sang blogger disampaikan melalui video. Vlog Malaysia yang sudah aku jumpa boleh lihat  di sini [01] [02].

Apa PLog? PLog / Plog = Photo Log. Boleh terima kah pemakaian ni? Hahaha. Rasanya, cara update blog yang begini sudah lama wujud di kalangan pengendali web atau pengiklan di Barat.

Sebagai percubaan pertama, nah aku kongsikan apa yang kononnya aku panggil Plog ini. Ini sebenarnya bukan hasil karya aku. Ini sebagai demo sahaja. Tahniah kerana membaca tulisanku ini. Kamu dapat melihat Plog yang pertama aku kongsikan iaitu "The Japan earthquake and Tsunami". Saksikan!




Nota: Setinggi kredit buat Follower ku yang ke-200, cik Falla Hieyah [jom lawat dia]. Boleh kira ni sebagai dedikasi lah, ehe.

Nota ii: Gadget Follower sudah aku letak di bawah sekali. Ini sebagai simbolik yang aku melabuhkan tirai "You Follow, I Follow back". Selepas ini, siapa yang Follow, mungkin aku akan tidak Follow balik melainkan Follower itu betul-betul ingin aku Follow balik. Jadi, TAHNiAH buat 200 orang Follower yang pertama sejak blog ini wujud. TERiMA KASiH buat semua yang sudi menjadi Follower walaupun dia hanya mengharapkan aku Follow dia balik, dan terima kasih juga buat Follower yang hanya sekali sahaja datang berkunjung ke blog ini iaitu semasa Follow. Bloglist aku sedang dikemaskini dan akan unfollow mana-mana yang dirasakan 'tiada apa-apa hasil'. Yang tiada Backlink tu paling atas untuk dibuang, hahaha!

6 comments:

  1. kalau mcm tumblr kan, yg slalu org bikin share2 pics tu, kira PLog la tu kan? haha.

    ReplyDelete
  2. mnarik juga PLog..hehehe adesss...
    makin mncabar pula dunia blogger skng mcm2 ada ~.~ tnggu aku sudah ada krja n gaji tetap bru aku beralih arah ke VLog atau PLog ni...skng on9 pn pkai wifi krjn mcm2 kna block..cmna mau bt PLog..VLog lg la..nda da kameraku absam..kekekeke

    ReplyDelete
  3. Vlog kalau orng tu xpandai cakap memang tak de guna. kalau nak dibandingkan dgn Plog nih, mcm best kot. sbb tak yah nak idea sgt, cuma kena pilih gmbar2 yang menarik je kan? hehhee

    abg mijul, silalah baca ini
    Labuan oh Labuan Part 3

    ReplyDelete
  4. @.fadzmie.met. Iyabah Tumblr begitu? Mungkin juga sebab Tumblr mesra untuk perkongsian foto kan. Sesuai untuk yang berdefinisi tinggi [HD] dll.

    Plog sebenarnya lain. Nanti aku huraikan falsafah Plog ni camna sebenarnya beserta contoh. Manatau lepas ni aku pun glamer juga macam orang2 di Vlog. MUAHUA3! XD

    ReplyDelete
  5. @~NieZa~ Ehehe.. Dunia Blogger memang mencabar. Macam2 orang yg jadi macam itu ini, ehe.

    Senang ja bah Vlog ni. Bila kau ada kamera sendiri sudah, nanti kita ambil gambar untuk Plog ya Nija, ngeh3.. X)

    ReplyDelete
  6. @WanFadhilah Iyup, betul tu Wan. Lagi nda ada guna, kalau Vlog tu buat malu badan n orang lain ja. Sampai muncul istilah 'Pelacur Blogger', hahaha.

    Plog bukan setakat gambar menarik ja yg dipersembahkan. Plog ada sesuatu yg lebih unik. Nanti abg tulis satu pos khas n tunjuk contoh Plog yg sebenarnya mengikut cadangan+pandangan abglah, ehe.. ^^,

    Ok, t.kasih Wan. Abg lawat blogmu lepas ni.. Yg selalu kasi ingat ja ni yg rajin abg lawat, muahua3! XD

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!