Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Friday, April 22, 2011

Flock bakal ditutup

Ada beberapa jenis Browser yang dibina berasaskan platform Firefox - kerana keanjalan dan ia merupakan perisian Sumber Terbuka [Open Source Software] - seperti Swiftfox dan Flock. Flock lebih tertumpu kepada medium Rangkaian Sosial di mana fungsi-fungsi serta antaramuka browser ini mesra laman sosial.

Saya pernah mencuba Flock untuk Ubuntu [Linux]. Tetapi, dalam masa yang singkat sahaja. Justeru, 'Browser Review' tidak saya lakukan. Apa yang saya perasan melalui Feedjit, browser kita akan dikesan sebagai Firefox 3.x.

Perkhidmatan Flock akan ditamatkan secara rasmi pada 26.04.2011. Ini bermaksud, Tim Flock tidak lagi memberikan sebarang kemasan terkini yang meliputi perlindungan [security], keselamatan [safety], kerosakan [bugs], dan naik taraf versi baharu. Justeru, Flock menyarankan agar pengguna Flock sedia ada beralih kepada browser Chrome atau Firefox.




Baca FAQ di sini : [klik]

Apa browser pilihan dan kesukaan kamu? Pilih satu sahaja okay.. Saya menggunakan Chromium iaitu saudara kembar Google Chrome.

MSS :  Jangan lupa blog ini tampak sakti dengan menggunakan browser platform Webkit seperti Chrome, Safari, dan Midori, ehe..

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!