Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Monday, April 11, 2011

Main sambung-sambung ayat

Semalam - seperti biasa - aku melakukan senaman Blogwalking [BW]. BW ni, macam Jogging [JG] lah juga. Cuma, BW ni hanya dibuat di dalam internet. Muahua3!

Masa BW sudah tentu aku akan tengok blog mereka yang rajin datang [atau bagi Backlink] lalu meninggalkan komen di mana-mana catatan yang aku buat diblog ni. Contoh mudah, tengok Gadget sebelah kiri kamu yang bertajuk "Yang Rajin Komen Pos". Ini baru super istimewa. Haha.

Berbalik kepada maksud tajuk, aku jumpa satu permainan santai-santai di blog Fadzmie. Fadzmie jumpa diblog Dyeela. Hubungan kami bertiga jauh lebih intim dari menjadi seorang blogger. Muahua3!

Permainan ni mudah ja tapi bersifat humor dan ada sentuhan kreatif. Asalnya satu permainan ja tapi aku canggihkan lagi menjadi dua permainan dengan idea sendiri. Ehe3.. Jom mulakan permainan dan lihat apa hasilnya nanti..

PERMAINAN PERTAMA

1. Ambil ayat dari bulan korang lahir:
January  - aku sepak
February - aku lompat atas
March - aku karate
April - aku cium
May - aku terajang
June - aku peluk
July - aku buat sardin dengan
August - aku makan dengan
September - aku menari dengan
October - aku menyanyi dengan
November - aku jelir lidah kat
December - aku lari keliling

2. Ambil ayat dari hari lahir korang:
1 - burung hantu
2 - makluk asing
3 - public phone
4 - basikal aku
5 - lelaki salji
6 - gangster kampung
7 - mobile telefon aku
8 - hantu jepon
9 - kawan baik nenek aku
10 - kawan lembu aku
11 - cikgu lama aku
12 - kerbau ayah kawan aku
13 - ahli bomba
14 - lembu mak aku
15 - kambing ayah aku
16 - kapak mak aku
17 - lesung batu
18 - pedang aku
19 - lelaki lembut
20 - tikus adik aku
21 - ninja
22 - Chuck Norris
23 - mee kari adik aku
24 - kambing aku
25 - pemain bola sepak
26 - buaya
27 - ayam serama
28 - ipod aku
29 - kucing engkau
30 - kutu rayau
31 - hantu jepun

3. Ambil ayat dari hujung tahun korang di lahirkan:
1 - di dalam kereta aku
2 - di atas katil engkau
3 - di dalam jamban
4 - di bawah katil
5 - di atas motosikal
6 - di bawah jambatan
7 - di atas bumbung rumah
8 - masa makan atas meja
9 - semasa jalan2 cari kucing adik aku
0 - di dalam bilik tokwan

4. Ambil ayat dari color yang korang suka:
putih - sebab aku suka macam tu
hitam - sebab aku memang degil
Pink - sebab aku memang terer
merah - sebab ade suara yang bagitau aku
biru - sebab aku seksi dan aku boleh buat
hijau - sebab aku betul2 serius nak lakukan
Purple - sebab ada orang suruh
kelabu - sebab aku tak boleh control diri aku
kuning - sebab ade orang ofer aku 10 rm
Orange - sebab aku pikir aku bijak
cokelat - sebab aku memang boleh buat
lain2 - sebab diri aku seorang ninja!



Siap! Keputusan yang aku dapat ialah...

AKU JELIR LIDAH KAT AYAM SERAMA DI ATAS BUMBUNG RUMAH SEBAB AKU SEKSI DAN AKU BOLEH BUAT

Muahua3! Naseb keputusannya yang bukan-bukan tahap gaban, hua2! Kesian ayam serama tu kena olo sebab aku lagi seksi dari dia, ehe. Bah sekarang kita ke permainan yang kedua pula..

PERMAINAN KEDUA

Apakah warna kegemaran, tarikh dan bulan lahirku..? 

Siapa cepat jawab, ada hadiah misteri. Muahua3! ;D

Nota : Apa pula keputusan kamu?
Nota ii : Prinsip permainan ni macam pernah biasa main masa zaman comeng-comeng dulu. Main pilih-pilih jawapan dan guna kertas yang antaranya dibentuk macam kuih koci dan boleh buka-tutup. Ada sesiapa ingat nama tradisional permainan tu?

6 comments:

  1. 27 november 1987
    kaler biru^^
    actually da buat d log fadzmie^^ mmg best.

    ReplyDelete
  2. @scarletmihuhu Waa, ada jawapan sudah lah.. Pantas eh, ehe3.. Owh sudah kongsi keputusan sana. Nanti tengok balik, ehe3.. d(^^,)

    ReplyDelete
  3. aku suda bt ni tmpat c kieko tp aku mo men lg.hehe..

    aku karate hantu jepon masa makan atas meja sebab aku memang terer! ahahah...

    ReplyDelete
  4. @Anne Nurain Ooo. Nda aku kenal eh Kieko tu siapa, hua2.. Ayatmu pun ngam juga nda terlampau yang bukan2 punya. Cuma jenis hantu tu ja yang ada kureng sket, muahua3!

    ReplyDelete
  5. haha, klo ika yg wat dpt da yg bkn2..wuwuwuw

    ReplyDelete
  6. @syafeika edora Oo.. Oho3, patutpun.. Cuba cek2 dulu apa yang bukan2nya tu, ehe3..

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!