Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Sunday, April 24, 2011

Seputar Pengalaman BW melalui Wasaber@WSBmania

Pada hari Rabu yang lalu, aku melakukan senaman Blogwalking [BW]. Walaupun hanya memaku punggung di atas kerusi bermula jam 8 lebih malam hingga sekitar awal pagi lepas tengah malam, letih dan penat yang dirasa bagaikan berlari 7 kali pusingan trek 400 meter dalam masa 10 minit seperti latihan calon Black Belt 1st Dan Taekwando. Okay, aku meloyar. Tapi letih dan penat tu memang kaw-kaw bah.. Muahua3!

Masakan tidak kaw-kaw kalau hampir 100 buah blog yang aku jelajahi di wasaber.wsbmania.com Laman ini merupakan menu tambahan yang menghimpunkan para Wasaber dalam satu tempat khas, demi memudahkan Wasaber untuk mengunjungi Wasaber yang lain secara berpusat.

Masa aku BW tu, jumlah blog rasanya tidak seperti sekarang. Susah juga mahu ingat kalau tiada nombor susunan kan, ehe. Apapun, aku senang hati untuk menziarahi mereka semua dari atas sampailah ke bawah. Aku kongsikan pengalaman aku BW di sana secara ringkas..

Sumber n Kredit : Wasaber@WSBmania


01. Rata-rata, blog Wasaber di sana ialah mereka yang baru atau freshie. Buktinya, ada mesej di ChatBox [mana yang adalah..] memaklumkan hal itu, ehe. Tapi, mungkin juga bukan freshie sangat lagi sebab kalau Wasaber jarang 'ping' blog di Pages Facebook WSB, memang payahlah mau kenal atau cam.

02. Selebihnya, blog yang sudah lama menyertai WSB. Ada yang sudah aku Follow lepas mereka Follow, ada juga yang belum lagi aku Follow sebab aku belum mereka Follow. Muahua3!

03. Wasaber yang ada ShoutMix dan yang sefungsi dengannya, nah memang sana lah tempat aku mengucapkan salam dan Hai! Aku sengaja guna nama 'Krew WSB [MSS]' supaya tuan rumah rasa gembira dan ceria dengan kunjungan mesra ini. Secara langsung, aku perhatilah apa-apa yang patut aku perhatikan bila datang dan menatap apa yang ditayangkan oleh tuan rumah. Ada artikel/pos yang mengujakan, aku akan tinggalkan komen. Ada juga gambar-gambar yang WoW yang membuatkan mata tertahan untuk berkedip. Sebabnya? Banyak yang tidak tertayang dengan lengkap [complete view] bah. Apa juga kamu fikir gambar WoW tu? XD Ada juga ChatBox Wasaber tadi tidak berapa mesra pengguna seperti pemilihan saiz, warna dan jenis ChatBox.

04. Banyak juga blog yang loading-nya lambat disebabkan jenis Template yang mereka gunakan. Dengan menggunakan Celcom Broadband Advance ini, aku bandingkan kecepatan complete loading antara blogku yang guna Template dari Blogger dengan blog mereka. Hasilnya, loading blogku lebih cepat berbanding mereka walaupun blogku penuh dengan gambar-gambar yang WoW juga. Mungkinkah Firefox 4.0 for Ubuntu Linux yang aku gunakan masa BW tu yang kureng? Emm, mungkin juga.. Chromium kena pakai untuk hal lain bah masa tu, ngeh3.

05. Satu perkara lagi yang aku jumpa masa BW tu, ada blog Wasaber yang tidak kelihatan Logo/Banner Rasmi WSB. Memandangkan tujuan kedatanganku bukan untuk hal Banner, maka tiadalah teguran mengenainya. Lagipun baru-baru ni, ramai juga Wasaber yang mengadu kod Banner tersebut tidak memberi reaksi normal di blog mereka. Mungkin juga yang lain pampang di paparan lain masa tu atau tengah ubahsuai.


Okay, cukuplah setakat ini. Dalam beberapa jam selepas ini, aku akan mulakan lagi BW yang seterusnya. Tujuannya, masih sama seperti yang sebelum ini iaitu pencarian Blog Pilihan dari kalangan Wasaber yang bakal dinobatkan sebagai BOTM Edisi April 2011. Agaknya, apa ya username kali ni yang lebih umphh? Guna nama artis ok kah juga..?

16 comments:

  1. lo gna nma justin bieber..ngam tu..hahaha

    ReplyDelete
  2. aku cdangkn ko gna nma asyraf muslim
    perghhh...cnfirm rmai yg p tgk ko balik..
    klau belog llaki ko gna lisa surihani
    kekekekeke

    ReplyDelete
  3. Huraian menarik lah. Siok dibaca. Ehehe

    ReplyDelete
  4. penulisan yang bagus..nice...heheh

    ReplyDelete
  5. Try guna nama Angelina Jolie atau Tom Cruise. Konfem semua orang terkejut tu.

    ReplyDelete
  6. yup..tekejut aku ada krew WSB jenguk2.hehehe..

    ReplyDelete
  7. Guna nama ahli polotik..
    cth Anwar Abraham..ups.

    ReplyDelete
  8. @Ipa
    Alamak, limpas sudah auranya, hua2

    ReplyDelete
  9. @~NieZa~
    Baru aku tau muka Asyraf Muslim camna lepas Google. Waw, tunang sama doktor sudah pula dia, ehe3.. Kalau aku guna nama Asyraf tu p lawat blogmu Nieza, kau lawat juga aku balik? Hua2! Lisa Surihani, bahaya. Dia peguam. Tambah pokai nanti aku kena saman, muahua3!

    ReplyDelete
  10. @Alfian J. Waa, iyabah? Kambang sab aku eh.. Muahua3! Terima kasih x2.. =D

    ReplyDelete
  11. @helfis Biasa2 ja bah ni, ehe.. Apapun, terima kasih ya.. =D

    ReplyDelete
  12. @White Hooder Haha.. Nda mau lah aku diorang. Silap2 IP kena banned, ehe3.. XD

    ReplyDelete
  13. @~nazaku~ Aku sorang ja mengkali krew yang suka mendedahkan diri. Muahua3! XD

    ReplyDelete
  14. @Zurina J. Pergh, nda kan kelam-kabut menulis ni Zurina? Muahua3! XD Nda mau lah pakai nama tu. Nantikan nama yang aku sudah pilih, jeng3!

    ReplyDelete
  15. @samizul.net
    kah³...gua sengajalah der!
    bah, jgn kasi lama..gua nntikan..keh²

    ReplyDelete
  16. @Zurina J. Oho3.. Kantoi sengaja, ehe3.. Sudah muncul pun.. Ha3..

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!