Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Sunday, May 08, 2011

Kapitalis mazhab tidak rasmi Malaysia?

Amaran : Tulisan ini sangat sesuai untuk mereka yang telah layak mengundi dan berfikiran separa Indie.

Kredit n Sumber : tukartiub



Organ rasmi parti United MALAYS National Organization - Utusan Meloya - semakin memualkan. Muntah kahak hitam sudah ni. Sekarang isu 'Nasrani / Kristian ingin dinobatkan sebagai Agama Rasmi Persekutuan Malaysia?' Sebelum ni '1Melayu, 1Bumi' [<--- Habess, Bumi ni diorang pau]. Apa tindakan KDN? Sekali lagi, yang dituduh disiasat tapi yang menuduh dibuat dunno ja..?

BN perjuangkan 1Malaysia. UMNO perjuangkan 1Melayu, 1Bumi..? Ha ha ha!

Kredit n Sumber : tukartiub


Nota : Banyak juga warna Blue ni dipakai.. Emm, napa ya.. Emmm.. Muahua3!

Nota ii : Akhbar berbahasa Cina pun ada juga dikatakan bersikap perkauman dan 'ekstrim'. Tu pun mesti kena bungkus sekali dengan Utusan Meloya ni dalam tong sampah sejarah kewartawanan.

MSS = Melayu Sabah? Muahuahuahua!

Kredit n Sumber : tukartiub

"Rakyat Di-radioaktif-kan, Kontrek Di-kroni-kan"

MSS : 1Malaysia, 1BN, 1UMNO, 1Projek, 1000Kroni..? Muahuahuahua!

6 comments:

  1. Hmm. Nda habis2 memburukkan parti lain. Bagus dorang ni berlumba-lumba majukan negara, dari berlumba-lumba mengurik keburukan parti lain. Masalah besar skrg ni ialah projek Rare Earth tu. Haish.

    Fadzmie's Latest Entry: KENAPA PEREMPUAN MUDAH MENGALIRKAN AIR MATA

    ReplyDelete
  2. kehkehkeh..kontrek di kronikan. gua ni terlibat dalam dunia kontrek. boleh kata kebanyakan duit yang gua dapat dr hasil kontrak. kontrak dr kerajaan semasa.
    jadi gua masuk dalam kategori, diluah mati mak,ditelan mati bapa.

    tapi secara perbadi saya melihat untuk politik negeri ini, terlalu sukar opposition party untuk menguasai atau membuatkan parti memerintah cuma menang majoriti mudah sekali pun.

    contoh jelas, lihat saja Bt.Sapi. jika sebelum plhanraya, tanya 10 orang bumiputra kalau kenal siapa calon BN itu. Syukurlah kalau dapat seorang yang kenal. Tapi, seperti biasa BN menang dgn mudah. Apa pasal? Mentaliti orang kita masih ditutup dengan material. Hari ini bendera 'mata' itu dikibar, esok bendera dacing pula akan mengganti, seiring dengan 10 jeping zink untuk buat atap rumah.

    Kawasan maju yang majoriti rakyat cina mungkin lainlah cerita nya.

    *saya rasa ini komen paling panjang dalam blog anda. kehkehkeh!

    ReplyDelete
  3. Serious Shepherd8/5/11 16:31

    Teringat satu khutbah jumaat yang saya pernah dengar, tajuknya berbunyi 'Membangunkan Ekonomi Ummah'.

    Teringat satu tajuk perbincangan Al-Kuliyyah di TV3 yang bertajuk 'Umat Berharta'.

    Tapi saya takkan lupa, bila dekat penghujung tahun Masehi aje, tajuk khutbah Jumaat ialah tentang ZAKAT HARTA.

    Zina? Murtad? Jihad fi sabilillah? In your dreams!

    ReplyDelete
  4. @Fadzmie Mohamad
    Kalau sebut keburukannya sebab implikasi akibat tindakan bodoh parti tu nanti akan merugikan rakyat/marhaen, itu aku sokong tanpa belah-bahagia. Muahua3!

    ReplyDelete
  5. @PK
    Memang paling panjang n cool bro, keh3. Oo begitu pula. Xda hal sangat tu kalau kau xda main jijik punya. Kau kelas apa? Besa yang main kaut 'untung atas angin' ni ialah yang kelas2 jerung. Bilis2 macam kelas F, tu macam potongan kek yang 1/10 dah bahagian yang diperuntukkan padanya sudah, hua2. Jadi bro, ingat tu. Jadilah kontraktor mithali.. XD

    ReplyDelete
  6. @Serious Shepherd
    Begitulah situasi yang dimaksudkan sebagai 'Khutbah Lesu'. Tu kadang ramai yang tertidur, haha. Kadang ada juga sentuh tapi corak penyampaiannya hanya ayat2 mengajak begitu2 sahaja tanpa menimbulkan persoalan yang lebih membuatkan jemaah tersentak fikiran lalu mula mengambil tahu. Khutbah patut pengisiannya seolah2 wujud interaksi antara pengkhutbah n jemaah.

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!