Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Monday, June 13, 2011

"ABANG MIJUL, @#$%^&* TU APA EK?"

Assalamu'alaikum dan Salam Sejahtera.

Selepas menulis pasal kredit fon dimakan jembalang, beberapa persoalan menyerang dipundak ku. Sebabnya, ada perkataan @#$%^&* yang muncul dalam tulisan itu tadi. Alamak, ini pun boleh jadi suatu pertanyaan juga. Haha. Mari layan soalan-soalan yang ada dari beberapa jenis individu yang terpilih:

"Astaghfirullah al'azim... Apa maksudnya tu? Ini akan menimbulkan fitnah tau tak kalau tak cakap baik-baik.."

"Apa yang kau mengarut ni hah? Apa maksud simbol-simbol tu? Kau nak sampaikan mesej macam ala-ala Illuminati / Freemason kah?"

"Lu cakap macam ini, gua tau lu punya pikiran memang sudah buntu. Lu guna Ubuntu kan, kan, kan...?"

"Awak, awak ni lucu lah.. Kita suka tau.. Pandai awak buat kita gelak.. Tapi, apa maksudnya tu aa? Menyampah ek? Ehe.."

"Sabar, sabar.. Walaupun marah, jangan biar apa yang kita tulis tu jadi punca kemarahan orang juga. Kau tulis macam ni, apa maksudnya? Macam nak cari gaduh ja.."

Ok cukup dengan bentuk-bentuk soalan tadi. Bentuk berbeza, maksud sama. Semuanya tanya apa maksud @#$%^&* tu.

Muahua3!

Pembaca yang lain, pun tentu mau tau apa maksudnya juga kan?

Baik, sebenarnya simbol-simbol tu membawa maksud.... Ini... [cepat, cepat tengok gambar..!]

Source and Credits : seoconsultants


Boleh tangkap? Apa, nda faham lagi? Alaa, senang ja bah... Cuba tengok balik. Tengok sambil fikir baik-baik ya...


Jeng3! Amacam, ada siapa-siapa yang sudah dapat teka?

Okay kalau sudah teka, ni jawapannya untuk kamu semak. Serius punya jawapan ni. Tapi jawapan ni kena sembunyi lagi dari pandangan kasar. Ada cara untuk 'menyerlahkannya', ehe3.. X>


Jawapan: @#$%^&* membawa maksud, aktiviti menekan butang Shift + 2, 3, 4, 5, 6, 7 dan 8 secara berturutan. Makna perbuatan ini ialah, penulis berasa geram + menyampah + menggerutu sendiri-sendiri! Ahaks! XD 

13 comments:

  1. uiyooo.. hbt jgk tu jwpn,hahaa..

    ReplyDelete
  2. semmat la jawapn, pakai highlight2 lg aa.. hehehe...

    ReplyDelete
  3. @syafeika edora
    Muahua3.. Macam biasa, hua3.. XD

    ReplyDelete
  4. @Anne Nurain
    Yeahhh, macam biasa punya bahh.. Hua3 XD Cara main highlight2 tu ja yang terfikir paling pantas n mudah untuk dibuat kasi tapuk jawapan, keh3..

    ReplyDelete
  5. haha~ ingatkan apa tadi..

    ReplyDelete
  6. mari sa jawab Mr Sam...

    @#$%^&* membawa maksud, aktiviti menekan butang Shift + 2, 3, 4, 5, 6, 7 dan 8 secara berturutan. Makna perbuatan ini ialah, penulis berasa geram + menyampah + menggerutu sendiri-sendiri! Ahaks! XD

    Hahahahahahah

    ReplyDelete
  7. Haha. Memang selalu kalau orang mau tunjuk yang dia terlampau marah/bengang, dia buat simbol tu kunu. Tapi ndakan la sampai ikut turutan nombor tu dia tekan. Macam malas pula tu. Haha.

    Entri Terbaru: laman kerajaan akan diserang penggodam anonymous?

    ReplyDelete
  8. @zureen
    Bah, apa yang kau fikirkan tu Zureen masa mula2 nampak tu? Jeng3, ehe3..

    ReplyDelete
  9. @Aki
    Arghh! Kau main buyuk ni Aki! Kau mesti ada main baca2 ni kan... Muahua3!

    ReplyDelete
  10. @Fadzmie Mohamad
    Mungkin aku seorang ja yang buat tu ikut turutan, haha. Tapi sebenarnya, kalau nampak orang tulis simbol macam tu, boleh bah tu kalau kita bosan2 tiada kerja lain fikir dan bongkar maksud simbol2 tu. Contoh; ! = 1. 1 = A. @ = 2, 2 = B dan seterusnyalah. Barangkali ada ayat yang ada makna terbentuk? Muahua3! XD

    ReplyDelete
  11. @samizul.net
    ko pikir.. sa tanya sama momok ba ni.. hahaha.. eh salah.. momok yang bagi jawapan... :-p

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!