Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Thursday, June 30, 2011

BERSIH 2.0 SABAH [RASMI]

Assalamu'alaikum dan Salam Sejahtera.

Berita gembira buat penyokong dan pendukung Perhimpunan Aman BERSIH 2.0 yang berada di Sabah, satu acara rasmi sempena Perhimpunan Aman BERSIH 2.0 akan diadakan di Kota Kinabalu, 9 Julai [Ahad] 2011, bermula jam 2 hingga 4 petang. Bawah ni aku copy-paste maklumat yang ada setakat jam 8:02 pagi tadi. [Sumber]

'Jum Hibuh [aramaiti] II' kini di Kota Kinabalu!

What is Bersih?
Solidarity walk in support of the Bersih 2.0 Rally in Malaysia on Saturday the 9th of July 2011 for free and fair elections in Malaysia.



Klik imej di atas untuk koleksi video


The 8 Demands of Bersih:
1. Clean the electoral roll
2. Reform postal ballot
3. Use of indelible ink
4. Minimum 21 days campaign period
5. Free and fair access to media
6. Strengthen public institutions
7. Stop corruption
8. Stop dirty politics

Initial plan: Suggestion
- Come to Kota Kinabalu with your friends
- Assemble at the Kg.Air Park beside the high court building
- Hang out a while at Gaya Street, gather our crowd before starting the walk. We could take a longer route around downtown before reaching the consulate.
- Put on your Yellow Bersih 2.0 T-shirt and march in the area of Padang Merdeka.
- End the walk at the TYT Residence to hand over the memorandum.
- March back to Padang Merdeka and disperse. Take off you Yellow Bersih 2.0 T-shirt and head back to Gaya Street to have food & drinks & chit chat with your friends.

The goals of our operation:
1. Create awareness among fellow Sabahans of the objectives of Bersih, and the situations in Malaysia.
2. Create curiosity of onlookers on what we are trying to do.
3. Attract international media attention, and hopefully to get some coverage on international media.
4. Document the whole process of gathering, walk and handing over of memo. The photos and videos recorded will be passed over to Bersih Malaysia so that they can distribute on their sites about the involvement of Bersih 2.0 Sabah.

Preparations:
Yellow t-shirt (will try to make)
Banners / placards / leaflets
Distribute leaflets / posters to local Malaysian restaurant and shops
Memo / petition signed by all attendees

Please share this event with your family and friends in Sabah, Thanks!

For those who cannot make it-
PLEASE WEAR YELLOW at anywhere on July 09, 2011
CHANGE YOUR FB PROFILE TO YELLOW right now
LISTEN TO BERSIH THEME SONG 'FREEDOM'


Okay aku tahu macam mana situasi 'perang psikologi' antara pihak yang menyokong, yang membantah dan juga golongan buat dunno. Terpulang kepada semua untuk jadi golongan mana. Kalau bantah, dok diam-diam di rumah makan pop-corn atau jagung manis rebus. Nda payah datang tempat acara sebab kompom orang macam tu lah yang buat kecoh dan huru-hara. Contoh, 'ngauman amaran' dari Presiden Perkasa dan juga Mahaguru Silat Lincah. Yang buat dunno, teruskan buat dunno. Aku ada koleksi Maharaja Lawak untuk kamu tengok kalau bosan di rumah, hahaha XD

Layan dan nilai video di bawah.. Tengok siapa sebenarnya yang cetuskan huru-hara... Mukhabarat!














Aku mungkin nda dapat datang. Apapun, aku sudah lama menyatakan sokongan terhadap agenda ini. Walaupun masih ada beberapa kelemahan dari segi penganjuran [Bukan senang urus beribu-ribu orang yang sukarela datang. Tapi lagi bida' kalau paksa rela macam penjawat awam yang selalu kena, kan kan kan..]. 9 Julai nanti, aku akan pakai t-shirt kuning Yonex. Kalau ada serbuan, aku ada di Dewan Tun Mustapha, Lembaga Bandaran Kudat. Lama sudah nda tengok main bubut-bubut ni, muahua3!

MURNIKAN DEMOKRASI!

Nota : Aku harap bukan Cybertrooper geng gerombolan lah tu, keh3.. XD

Update: Perubahan tentatif [KLIK]

Sumber n Kredit : Bahan Sejarah

2 comments:

  1. Haha...bro rupanya sokong ni..ada beberapa agenda saya setuju la..mcm penggunaan dakwat kekal tuh..tapi kalu ckp nak banteras rasuah sama politik kotor tu..xkena la jugak kan..ahahaha..aq pilih dunno jak la..

    ReplyDelete
  2. @saveqmm
    Iyup, ehe. Aik, camna nda kena tu agenda banteras rasuah n politik kotor tu.. ehe..

    Kalau kaji situasi masa pilihanraya, di tempat2 tertentu terutamanya kampung2 n pedalaman, akan ada sekumpulan orang datang membawa pelbagai barang keperluan [beras, tong+dapur gas, jamban mudah alih dll] untuk penduduk, lepas tu suruh undi lambang dacing. Di sesetengah tempat, 'duit poket' diberi kalau undi dacing. Ini contoh rasuah. Ini gaya politik kotor.

    Lagi, ada nama pengundi yang sudah lama meninggal, masih ada dalam rekod JPN-SPR. Ada kes, Projek IC di Sabah di mana muka2 PATI pada awalnya, turun mengundi beramai2. Belum lagi sentuh isu persempadanan semula kawasan pilihan raya. Dalam video tu, ada PM sebut lebih kurang maksudnya;

    "I want to make a deal with you. You help me, I help you.. Kalau Robert Lau menang, RM5 Juta saya sign.."

    Ini contoh politik kotor. Pengundi digula2 n diperbodoh2kan.. Ini kotor. Sebab tu rakyat mahu BERSIH.. ^^,

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!