Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Sunday, June 12, 2011

ELAKKAN KREDIT TELEFON DIMAKAN JEMBALANG

Assalamu'alaikum dan Salam Sejahtera.

Mesej Spam bukan sahaja menyerang emel dan komen diblog, tetapi semakin canggih untuk meloloskan diri masuk ke dalam telefon bimbit. Sudahlah masuk tanpa izin [PATI], kredit telefon habis ghaib ditelan malaon ini. Ini betul-betul menyakitkan hati. Masakan tidak, tiada dijemput, malaon-malaon ini datang juga dengan mesej ntah-apa-apa-ntah. Bikini lah, parti basah lah, tudung comel lah, koleksi peribadi artis sekian sekian dan macam-macam lagilah yang mengganggu. Bayangkan perasaan rasa berbunga-bunga menanti balasan mesej dari si dia, bila buka, terbaca mesej ajak ke parti basah. Potong stim betul. @#$%^&*

Sumber n Kredit : bharian


Fon aku baru-baru ni diserang oleh Spam ini. Kalau aku topup RM5, RM4 kompom hilang dalam masa lebih kurang 24 jam. 2x kena telan. RM2 sekali. Itu kalau aku tiada guna Credit Advance. Kalau ada guna, sekali yang kena ngap. Tinggallah RM1 untuk bertelefon dan bermesej. Mana puas, haha. Kalau aku topup RM10, lagi kerap dia ngappp.

Sumber n Kredit : Xor@sYok


Aku belum cuba cara di atas. Insya Allah lepas dari pekan nanti aku cuba. Di sini kalau beli topup RM5, harga jadi RM5.50. Beli RM10 baru bayar RM10. Ini isu lain. Ada sumber dan datang rajin aku untuk menyiasat dan buat laporan, siaplah buat aduan. Kalau yang menjual tu jaaaaauuhh di saaaaanna ceruk kampung, bolehlah juga timbang-rasa. Ini di pekan beb. Tamak sungguh.

19 comments:

  1. aku pernah kena ni..ok lg ko skali rm2..aku skali rm3 lebih..huhu pastu dlm smnggu kdng2 2kali. mula2 aku xprasan, knpa krtd cpat abis..yg aku prasan time aku rlod trus dia telan. huhuhu..sdh try stop all tu..tp ttap jga. last2 aku call clcom cnter..1111 tu..pastu dia sruh bnda sama..bru dpt.. aku rasa manusia2 silkum jga dalang 2...sbb klau x kol clcom cnter xbkesan pnya stop all 2. huh~

    drpd: Mangsa Celcom. kekekekeke :p

    ReplyDelete
  2. Hmmm. Aku macam belum pernah kena ni. Bukan kalau kita dapat mesej-mesej tu, lepas tu kita reply, then baru dia start potong kredit curi-curi, ka? Ndakan kalau kita buat buduh ja sama mesej-mesej tu, kredit kita tiba-tiba kena putung? Mau dicek betul-betul sudah perjalanan kredit henpon aku ni tau. Bahaya ni.

    Entri terbaru: tragis

    ReplyDelete
  3. @~NieZa~

    Adeii, kau lagi sandi ni Nieja, uhu. Iya, rata2 orang cakap begitu; mau call Celcom Center baru berkesan Stop.. Yang bikin hairan tu, nda langgan apa2 / balas sms Yes apa2 pun bulih juga diorang potong.. Zalim tu, oho..

    ReplyDelete
  4. @Fadzmie Mohamad

    Kau pakai prepaid kah? Betul bah, tanpa reply pun kena potong juga.. Macam aku ni.. Aku tau lah mana mesej2 yang mengarut2 tu n yang betul2 dari Celcom atau apa2 yg ada aku subscribe. Aku fikir sms spam macam biasa ja dengan iklan ntah-apa2-ntah tu tapi bila lama2 perasan kredit lingkup, tu syak mesej tu yang makan.. Ramai yang menyumpah2 sudah ni. Siaplah bangkrap, oho3..

    ReplyDelete
  5. KLu ada sms iklan tnya yes no tu aku x jwb pun.

    ReplyDelete
  6. sedih kn..situasi aku sma cam c fadz jga bha..nda rply pa2 pn sma msg yg merepek..tp ttp kna cut. lg la yg tba2 kna hntr mms format video..nahh...klau trklik buka jak trus lenyap ringgit2..~.~

    ReplyDelete
  7. arghh.. berbulan da ika kna ni!!! push baby msg knon.. skli ngaapp rm4.. trus mls ni mau ic kdt.. :(

    ReplyDelete
  8. Punya kejam ini malaon! Aku pun pernah kena... Tapi lain sikit kes nya.. Lepas aku tukar pegi telefon murah yang nda boleh surf internet, enda sudah kena putung kreditku.. keh²

    ReplyDelete
  9. sia sokong Fadzmie..potong kredit jak if kita subscribe mesej tue....mcm2 mesej dtg,best thing we do,juz ignore jew all mesej unknown tue..end of stories..hikhikhik!!!

    ReplyDelete
  10. da pernah kena dulu... xpasal2 abis kedit... isk3...

    ReplyDelete
  11. @Cinoi
    Ya aku pun abai ja mesej begitu tu, ehe

    ReplyDelete
  12. @~NieZa~
    Sama macam situasi si Fadz? Dia tu nda pernah mengalami lagi kredit dimakan tiba2 ni, hahaha

    ReplyDelete
  13. @syafeika edora
    Bah pa lagi Ika, cubalah cara di atas selesaikan. Jangan dibiar jembalang memakan kredit tanpa hak! Yeahh!

    ReplyDelete
  14. @Zurina J.
    Aku syak begini juga tapi fon ku ni i-Moblie 520 ja. Bukan okay pun kalau surfing. Paparan hampeh, hua2. Pun kena potong juga, uhu

    ReplyDelete
  15. @Pink Diva
    Itu kalau ada subscribe. Yang bikin hairan ni, nda ada subscribe apa2 pun kena putung juga kredit, oho..

    ReplyDelete
  16. @Diary oF Mine
    Iya memang kasi habis kredit ni.. Selagi bulih putung, memang akan putung punya.. Tu mau kasi berhenti cepat2, ehe..

    ReplyDelete
  17. napa la x baca post ni awl2.. x pasal2 tukar num suda... ahahaha...

    ReplyDelete
  18. @Diary oF Mine
    Naah, ehe. Apa boleh buat lah kalau sudah tukar nombor. Nombor lama xboleh lagi reuse? Reuse selagi boleh. Tukarlah pemilikan, ehe..

    ReplyDelete
  19. @samizul.net hahaha.. xpa la.... lama da pun num tu kna tukar...

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!