Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Thursday, July 21, 2011

GAMBAR [15SG] - KHINZIR DISEKSA

Assalamu'alaikum w.b.t dan Salam Sejahtera.

Pos kali ni tidak seperti biasa -- berjela-jela ayat aku tulis. Pos kali ni ringkas ja. Aku bimbang kalau aku ulas isu yang belogkiter kongsikan ni, ia akan 'menjadi' sebuah novel. Maklumlah, dulu pernah ambil kuliah kursus Pengantar Etika. Masih ingat tugasan individu adalah berbentuk karangan [penghujahan] dan tajuk yang aku pilih ialah, "Adakah haiwan dan manusia mempunyai hak yang sama? Pertahankan pendirian anda."

Kredit : belogkiter

Klik pautan di atas untuk melihat apa lagi yang dilakukan terhadap haiwan ni. Jangan malu-malu untuk meluah perasaan.. Kalau rasa mahu demo ja, aku SOKONG!


Nota : Kalau ada sumber atau input lain yang berkaitan, harap sudi kongsikannya di sini.

10 comments:

  1. kejam ny la..
    ckup tgk pic d atas tu jak..
    nnt ada adegan2 yg menggelikan jiwa raga.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. kesian ba kena seksa.. jahat jg drg ni.. sakit ht sa tengok..huhuhu

    ReplyDelete
  3. @Anne Nurain
    Bukan kejam Anne, tapi CUKUP KEJAM.

    Gambar lain tu, bukan menggelikan jiwa eh.. Menyayat hati tu, uhu3..

    Hiba nampak..

    ReplyDelete
  4. @Wency Elizabeth Jelson
    Orang gila ni diorang ni, uhu.. Bukan takat sakit hati ni.. Panas gila dengan malaon2 ni.. Cukup hiba sampai payah mau ulas panjang macam biasa..

    Kalau aku mampu, memang aku 'lumat' cukup2..

    ReplyDelete
  5. makin popular pula sekarang ni seksa haiwan kan..hairan saya, apa lah bestnya sangat berbuat macam tue kan..:(

    ReplyDelete
  6. @Pink Diva™
    Iya, tu lah.. Tapi yang ni bukan di Malaysia.. Entah kenapa bangang betul diorang ni terang2an camtu.. Aku nda tau kalau gambar2 tu kena super impose atau edit sudah.. Apapun, ia tetap menyayat hati..

    ReplyDelete
  7. tapi di malaysia pun ada juga urank gila macam ni kan..kucing yang tak bersalah jadi santapan dorang..ndak lama pupus lah kucing gara2 dorang ni..sakit jiwa ku menengok vha..


    P/S : rajin plak kita mengomen kan..ndak cukup post di FB,blog komen pun mau gak..hahahaha!!!

    ReplyDelete
  8. @Pink Diva™
    Iya, ada.. Tapi nda seteruk n berleluasa macam di negara luar [China, Thailand, Indonesia dll] lah.. Aku pernah tengok gambar2 kucing jadi bahan eksperimen.. Memang menyayat hati.. Aku pun pernah juga bunuh tikus makmal dengan kawan2.. Masih berdegup jantung tikus putih tu masa eksperimen, uhu3.. X(

    u/p: Muahua3! Aku macam perasan, kau perasan aku buat begitu di blog mu kan.. Aku [ter]buat begitu tu sebab ada kan Top 10 sana di gurlalush.blogspot.com Manatau kot2 jadi BOTW #3 kah, keh3... X>

    ReplyDelete
  9. walaupun binatang ni haram x bermakne kite boleh seksa dia...

    latest entry Benda yang Aku BENCI time Ramadhan!! & Urban : Camera Paling CANGGIH

    ReplyDelete
  10. @kaizen
    Iyup, betul tu.. Binatang yang ni cuma haram untuk dimakan n pegang tanpa sebab yang perlu..

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!