Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Wednesday, July 27, 2011

WELCOME TO MY BIODATA INSPIRED BY FINIE RAMOS

Assalamu'alaikum w.b.t dan Salam Sejahtera.

Yeahhh! Akhirnya siap juga 'cabaran' yang diberi oleh Pini -- Krew Grafik WSB atau nama manja popularnya Finie Ramos.

Cabaran itu ialah membuat satu biodata peribadi diri sendiri menggunakan tulisan tangan. Kenapa aku rasa tercabar? Pertama, kena guna tulisan tangan. Kedua, tiada peserta lelaki yang tampil gentleman menyahut cabaran Pini. Aktiviti ini merupakan pertandingan [contest] pertama anjurannya dan sebagai tanda sokongan padu, aku pun tampil mahu menjadi gentleman. Kenapa ya Pini tetiba mahu buat contest ni? Adakah disebabkan pengalaman lalunya yang sukar dilupakan, ingin dikongsi bersama? Hah klik sini kalau mahu tahu kenapa. XD



Aku juga ada pengalaman berkongsi biodata di dalam buku khas masa di alam asrama dahulu. Betul-betul pada minggu terakhir. Aku terpengaruh bila melihat semakin ramai geng masa tu bertukar-tukar buku ala-ala meminjam buku latihan kerja rumah. Aku pun tidak ketinggalan untuk menyibuk sama menconteng mengisi 'coretan terakhir' buat mereka semua [yang bukunya sampai kepadaku] untuk tatapan bila rindu dan ingin bernostalgia nanti. Cumanya, aku ada satu masalah iaitu aku tiada buku untuk ditukarkan. Sebab tu menjelangnya minggu terakhir berada di SMATS, barulah aku dapat membeli sebuah buku dan mengedarkannya kepada geng-geng asrama puteri terutamanya [Oupss, kantoi di situ, muahua3! XD]. Nama buku itu ialah "Yaya" dengan ayat "I found my heart is beautiful". Ada gambar patung beruang ala-ala Domo gitu lagi kan... XD

MAAF kualiti kureng. Guna kamera fon bah ni. i-mobile 530

Okay, cukup mukaddimah, haha. Nahh aku persembahkan karyaku yang lain daripada yang lain ini untuk memeriahkan lagi "Welcome To My Biodata Inspired By Finie Ramos"..! Yeyeahhh! ;D

Right-click untuk paparan yang lebih umph!

Aku, boleh kata, tiada bakat dalam bab seni grafik atau mereka bentuk [design] ni terutamanya melibatkan lukisan tangan mahupun sentuhan mouse/touchpad. Tengok tulisan tangan pun, boleh agak sudah kan, muahua3! Aku edit gambar biodata ni guna Photoscape v3.5. Memandangkan aku nda mampu membeli perisian Adobe Photoshop yang 'halal' punya, ada juga perisian alternatif iaitu GIMP [GNU Image Manipulation Program] di Ubuntu ni. Tapi oleh sebab bakat yang ~0%, maka bila buka ja GIMP tu, kepala aku semacam pening. Siuk lagi tengok kod-kod HTML, muahua3! XD


Keterangan gambar sisipan :
Bawah, kiri = Kelas 5 Sains II Arif [Sains Tulen] SMKA Tun Said, Kota Belud. [2000-2004]
Bawah, kanan = H6T33 [Sains Hayat] Kolej Matrikulasi Labuan. [2005-2006]
Atas, kiri = HS11 Sains Sekitaran, Sekolah Sains & Teknologi, UMS [2006-2009]
Atas, kanan = Kenangan selaku Fasilitator SchoolNet di SK. Paguokon, Tenom [2010-2011]
Solo = Beberapa jam sebelum bertolak ke Tuaran untuk menghadiri Mini Reunion Ex-SMATS [Disember 2010] <--- pok-pok ayat 'orang VVIP', LOL


Nota : Aku ada kirimkan gambar biodata edisi super istimewa sempena pertandingan ni. Siapa yang berminat mahu tengok, boleh klik bawah ni.. XD




20 comments:

  1. ohh.. suka lagu tangkap leleh

    ReplyDelete
  2. wahh..nice oh..mcm teringin jg mau buat,tp sibuk oh skg ni.huhu

    ReplyDelete
  3. finally,you've made it gak huh'...

    now saya baru tahu Samijul is young than me..panggil adik la pas ni..hikhik!!..

    ReplyDelete
  4. owh bos ko budak UMS pula juga kan..hehehe

    ReplyDelete
  5. Hoooaaa!!Terharuu!! :')

    Tarimakaseh bebanyak!!paling semat la ni (sebab gentlemen yg tules ooo)...

    Itu buku yaya tu ba..adorable juga!hihihi!klu te-pas buku tu sma aku, pasti mati2 ku pikir buku ppuan owh..hwhwhwh~

    ReplyDelete
  6. owh? '..dan semakin banyak patah perkataan berbanding keping-keping gambar?...sebelum ww blog adalah 'galeri wordless'..?' hahahah...iya ka??

    em..iya kn!mcm makin brani plak ku tules bnyk2 suda..hihih

    Thanks!

    ReplyDelete
  7. dulu ada gak wat bende2 camni tp da ilang da buku tu :(

    ReplyDelete
  8. @belogkiter
    Iyup, ehe. Ada maksud yang lebih luas lagi tu maksud 'tangkap leleh' tu, ehe3..

    ReplyDelete
  9. @Wency Jelson
    Terima kasih x2, ehe d(^^,) Buat bah.. Kejap ja ni.. Aku lambat sebab xsempat scan, hua3..

    ReplyDelete
  10. @Pink Diva™
    Yeah, at last.. Muahua3.. Adeii, baru bah pula kak Sheng tau yang Sir Samijul ni 'sweet 18' lagi.. MUAHUA3! XD

    ReplyDelete
  11. @beaty
    Iya, UMS bah.. Bukan sama kah kita tu Beaty..? Ehe3.. X>

    ReplyDelete
  12. @Zurina J.
    Kau nda mau ikut kah Jue? Ehe3.. =D

    ReplyDelete
  13. @Finie Ramos
    Sama2! Yeyeahh! XD Aikk, paling semat kah.. Biasa2 ja bah ni, muahua3..

    Buku Yaya tu ada sebab tu kenapa nampak begitu.. Sebab biasanya, buku lelaki, mesti orang perempuan yang akan > ramai isi.. Begitu juga sebaliknya.. Jadi, buku tu biar buat orang perempuan menjerit dalam hati, "Yaiii..! Kiutnya..! Comel lah si Mijul pilih ni.. Pandai memikat.."

    MUAHUA5!!! XD

    ReplyDelete
  14. @Finie Ramos
    Ucapan khas bah tu, ehe3.. Tu poin aku kenapa suka dengan blogmu w/pun sebenarnya aku jarang dapat menyinggah sana kasi tinggal komen.. X>

    ReplyDelete
  15. @Cerah Jeff
    Kira sayang juga tu tau, uhu.. Untuk contest ni, boleh buat baru bah.. Yang aku punya tu baru buat juga tu, ehe..

    ReplyDelete
  16. @samizul.net Hahaha!ndak jua kami ppuan mjerit dlm ati gitu..hihih...semat!

    ReplyDelete
  17. @Finie Ramos
    Owh nda kah juga pula.. Alamak, perasan lah pula kau ni kan.. Muahua3! XD

    ReplyDelete
  18. @samizul.netIya vha..akak baru tau ni..hikhik...Sweet 18 huh?bila nak debut?..

    ReplyDelete
  19. @Pink Diva™
    Adei kak Sheng, hua3.. XD Debut? Selalu juga ni 'debut' di Kudat.. XD

    ReplyDelete

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!