Paparan Paling Seksi Sakti | Skrin 1280 x 800 | Browser Mozilla Firefox | OS Ubuntu Linux

FIDE WOMENS WORLD CHESS CHAMPIONSHIP 2017 (TEHRAN)

Saturday, September 24, 2011

HARI PENGGUNA UBUNTU

Assalamu'alaikum dan Salam Sejahtera.

Lega rasanya bila trilogi Malaysia Tidak Pernah Dijajah? telah selamat disiapkan. Trilogi ini aku cuba olah seringkas dan sepadat yang mungkin. Aku harap mesej-mesej [pandangan peribadi] yang disampaikan dapat dihadam dengan baik dan mana-mana segmen yang berbangkit daripada seputar isu tersebut mendapat pencerahan yang tidak lagi memeningkan pembaca. Kalau ada kritikan atau cadangan, ruang komen Intense Debate aku sentiasa terbuka luas untuk semua.

Baik, kali ni aku mau hebahkan pasal Ubuntu pula. Aku yakin hal ni bukanlah tersebar luas dan pantas sebagaimana isu Hantu Bonceng [nda pandai habis-habis dengan hantu segala]. Selaku peminat, penyokong dan pengguna Ubuntu, aku merasa ada tanggungjawab untuk aku menghebahkan segala hal yang berkaitan dengan dunia Ubuntu atau Linux.



Bermula dari hari ini 24hb hingga 25hb September, berlangsung satu acara Live dalam alam maya iaitu Hari Pengguna Ubuntu. Menurut JomLinux, aktiviti ini menawarkan kursus-kursus dalam dalam tempoh satu hari untuk mengajar pengguna Ubuntu tentang asas-asas penggunaan Ubuntu.

Kursus dalam talian ini membolehkan kita;

a. mencari program-program yang setara di Ubuntu

b. belajar bagaimana untuk mendapatkan bantuan

c. mempelajari asas-asas bagaimana menggunakan command line di Ubuntu

d. belajar bagaimana untuk melibatkan diri dalam komuniti


Setakat ni ja dulu.. Maklumat lanjut boleh lawat laman JomLinux ya.. Semoga bermanfaat dan harap dapat dikongsikan pada yang lain..! d(^^,)


Nota: Pasang niat untuk masuk kursus ni esok, ehe.. ;)

No comments:

Post a Comment

Saya mengalu-alukan komentar anda semua. Terima Kasih!